Skip to main content
Vraag

opname

• 24 januari 2025
  • 5 reacties
  • 106 Bekeken

Ik vindt het zeer spijtig dat ik geen films meer kan opnemen dan langer dan een jaar waarom is dat afgeschaft ik ben aan het twijfelen om een ander richting in te gaan ik betaal al heel veel en dan pak je dat ook nog af mvg

5 reacties

• Apprentice
  • 5 reacties
  • 26 januari 2025

Vroeger hadden de decoders zelf een harde schijf waarop men opnamen kon bewaren. Nu wordt al wat je opneemt op een centrale server van Proximus bewaard. Ik vermoed dat men overbelasting van die server wil vermijden, maar wellicht hebben ook auteursrechten met deze beslissing van Proximus te maken.

Mutlie
  • 1870 reacties
  • 26 januari 2025

Volgens mij is die uitleg volledig correct.
Daarentegen kunnen bij Telenet opnames met de TV-Box (zonder harde schijf) nog maximaal één jaar bewaard blijven vanaf het moment van de opname. Dat was 5 jaar als ik me niet vergis. Ze hebben dit in stilte (zonder veel of duidelijke communicatie) veranderd heb ik me laten vertellen.
PX heeft dat op de factuur aangekondigd.:

Martin
  • 32898 reacties
  • 26 januari 2025
fds schreef:

Vroeger hadden de decoders zelf een harde schijf waarop men opnamen kon bewaren. Nu wordt al wat je opneemt op een centrale server van Proximus bewaard. Ik vermoed dat men overbelasting van die server wil vermijden, maar wellicht hebben ook auteursrechten met deze beslissing van Proximus te maken.

En inderdaad ook nog het nadeel van bv opnames omdat die niet zoals bij live tv  in multicast kunnen verstuurd worden. 

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 137 reacties
  • 26 januari 2025

Ja, dat klopt je moet zelf zeggen of je de film langer wil bewaren, door op de opgenomen film te klikken en de instructies in vullen. 

• Apprentice
  • 6 reacties
  • 6 februari 2025

meer betalen voor minder service heet dat dan