onderbreking tv na overstap naar fiber

  • 10 April 2024
  • 4 reacties
  • 74 Bekeken

maandag is de omschakeling naar fiber gebeurd en sindsdien valt het signaal op tv regelmatig even weg. Decoder herstarten is dikwijls de enige keuze.

Een lijnmeting geeft volgens Proximus aan dat de ethernetkabel niet goed aangesloten was. Controle van alle kabels lost niets op.

Lang getwijfeld om over te stappen vermits weinig meerwaarde maar nu meer en meer overtuigd dat het geen goed idee was.


This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 2

Giem, werk je met een WiFi-bridge? zo ja dan moet je hem vervangen door een WiFi booster.

@Twiessie 

Anders indien mogelijk de decoder voorlopig eens met lange utp kabel rechtstreeks aan de internet box verbinden, maar ik denk dat je decoder al met een utp kabel verbonden is?

Als wifi booster v1 hebt zou die met met  wifi booster v2 moeten vervangen zijn.

@Twiessie

Anders indien mogelijk de decoder voorlopig eens met lange utp kabel rechtstreeks aan de internet box verbinden, maar ik denk dat je decoder al met een utp kabel verbonden is?

Als wifi booster v1 hebt zou die met met  wifi booster v2 moeten vervangen zijn.

De decoder is via kabel type Cat5e, die voldoende bandbreedte heeft voor fiber, aangesloten en dat verbeterde  de tv uitzendingen; bij Netfix waren er nog problemen; ik heb nu een nieuwe high speed HMI kabel aangesloten (moet nog uitgetest worden).

De vervanging van de UTP-kabel tussen muurstopcontact en decoder heeft het probleem opgelost. CAT5e kabel kan nu wel de hogere snelheid aan.