Vraag

kan niet bellen of sms na overschakeling professioneel abo naar priv


Beste,

Al meer dan 10 dagen zit ik zonder belgische nr.

Op 30 maart schorste mijn werkgever mijn professioneel abonnement. De volgende dag bezocht ik een winkel waar mijn nr werd overgezet naar mijn persoonlijke, nieuwe abo formule.

Helaas, na meerdere telefoontjes aan helpdesk met andere sim kaart. (Ik heb gelukkig ook een buitenlandse sim kaart.), kan ik nog altijd niet bellen noch sms'en.

De abo formule lijkt me dus niet actief. Wat moet ik doen? Ik kreeg ook al een nieuwe sim kaart.

Bedankt voor de tips


14 reacties

@Klijnen1 
Toestel volledig heropstarten zul je wel al gedaan hebben denk ik.

Omdat de PX forummedewerkers hier pas dinsdag (verlengd weekend) de draad terug opnemen, en omdat ze direct aan de slag zouden kunnen om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Na talloze telefoontjes, bezoek aan winkel in Doornik en nogmaals een nieuwe simkaart.. nog steeds niks. Ik krijg zelfs de SMS dat alles actief is maar kan nog steeds niet bellen noch sms noch data gebruiken.. zucht..

Reputatie 7
Badge +3

@Klijnen1 

je GSM nummer staat actief bij ons zie ik, op de simaart die eindigt op het nummer ..31.

klopt dit? 

de simkaartnummer begint met 2100 je vindt deze terug op het kaartje.

 

Geert

dit klopt. deze sim kaart kreeg ik deze middag in Doornik. Ik heb nu vanuit Noord Frankrijk al een succesvol bericht kunnen sturen met deze simkaart naar Brussel. Alleen kan ik niet bellen noch kan ik gebeld worden.. ik heb al alle combinaties geprobeerd op telefoon. (uitgeschakeld, online, off line, niet storen aan/uit.. en ik kan nog steeds niet bellen.. komt het omdat ik in het buitenland zit?

Reputatie 7
Badge +3

@Klijnen1

dat kan, inderdaad.

heb je de roaming aanstaan?

 

Geert

 

sat staat aan ja

maar normaal gezien kan ik met mijn abonements formule toch in het buitenland bellen en gebeld worden (Mobilus M)

in mijn online profiel staat er bij abo formule Mobilus M : oeps, er liep iets mis..

maar wat?

ik probeer deze optie nu te actieveren

Bel, sms en surf enkel binnen de EU
Alleen internationale oproepen en SMS van België naar de Europese Unie, surfen in de EU en oproepen/SMS naar België of het bezochte Europese land zijn mogelijk.

in mijn profiel..alleen duurt dit nu al 10 min en het blijft maar draaien..

zou dit ook een optie zijn?

 een instelling in de backend die nog met een halve voet in het P&G verhaal stond.

kan dit nagekeken worden?

mijn verhaal lijkt verdacht veel op dit

 

Reputatie 7
Badge +3

@Klijnen1 

Is het inmiddels gelukt om te kunnen bellen en opgebeld worden in het buitenland?

 

Geert

nee, ik heb nogmaals telefonisch contact opgenomen met technische dienst en er werd een ticket voor een expert aangemaakt.

 

Alle tips blijven welkom om de oorzaak te vinden..

Reputatie 7
Badge +3

@Klijnen1 

heb je al eens via de instellingen op je GSM handmatig een ander netwerk of provider geselecteerd.

Nu zal het op automatisch staan, maar je kan het ook op handmatig zetten en dan een andere provider selecteren.

 

Geert

Reageer