Vraag

fiber binnen instalatie

  • 15 November 2023
  • 9 reacties
  • 173 Bekeken

Beste, hier in huis is niets afgewerkt. blauwe geleide kabel tot binnen getrokken. onze tv staat nu op curverbakken.kast kan niet terug aan de muur omdat proximus niet komt afwerken. dit is al een maand zo. fiber kabel is ook nog geknikt in het putje. wanneer wordt er afgewerkt. mvg

 


9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Guido 1960 Kan u uw klantgegevens(klantnr, gsm-nummer) aanvullen op uw profile.Dan kijk ik het even na voor u.Groetjes,Joel

Beste klantnummer 48xxx8

Mvg Guido Billion 

Reputatie 7
Badge +3

@Guido 1960 Ik heb dossier 53545024 overgemaakt aan de bevoegde dienst.Zij gaan het nakijken en u contacteren voor een afspraak.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

Reputatie 4
Badge +2

Fiber kabel van proximus ligt al maanden binnen in mijn garage (fiberklaar). Als ik simuleer op proximus website krijg ik bericht dat op mijn adres nog geen fiber is en dat ik een formulier moet invullen zodat ze het kunnen doorgeven aan fiberklaar om de kabel binnen te brengen…...

Reputatie 7
Badge +3

@Black rider 

Echter is Fiberklaar diegene die het nieuwe netwerk  bouwt en ook zal beheren.

Zij zijn dus verantwoordelijk voor de fiber vanuit hun centrale tot en met het eerste aansluitpunt in uw huis.

Zodra dit in orde is kan Proximus pas verder voor de afwerking nadat zij hier groen licht voor geven..

Men moet hier natuurlijk rekening houden dat een nieuw netwerk tijd in beslag neemt, goedkeuring om een centrale te plaatsen, goedkeuring om de werken in de straat uit te voeren, enz.

 

Reputatie 4
Badge +2

Dag Luc,

Begrijp ik het goed:  Er ligt bij ons (Gentbrugge) overal een kabel , in ons verkaveling hebben ze bij de proximus klanten (zijn er niet zoveel) de kabel van het voetpad langs de oprit binnen getrokken voor aansluiting en wachten we op aansluiting. Ik begrijp dan uit uw woorden dat misschien de centrale nog niet in orde is. Kan dat ergens gecheckt worden? 

Bedankt voor je reactie.

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik vermoed dat enkel Fiberklaar u een concreet antwoord dienaangaande kan geven

Een antwoord op veelgestelde vragen over fiber en Fiberklaar

Zodra ons revolutionaire fibernetwerk aangelegd is, melden we dit aan je internetprovider. Die neemt dan contact met je op om je diensten te installeren en te activeren.

 

Fiberklaar staat voor je klaar: vul het contactformulier in

cfr 

ibpt | Dataportaal - FTTH glasvezelkaart (bipt-data.be)

blijkbaar nog steeds “rood” gepland op de dataportal website van het BIPT voor Q4.23

Hier dezelfde situatie twee jaar na aankondiging fiber . Na 1 jaar aanleg in straat, 4 maanden  later blauwe fiberbuis in garage. Blijkbaar moeten er nog 'verdeelputten' met proximusdeksel gemaakt worden op regelmatige afstanden in de voetpaden en verdeelkasten. Neemt dus heel wat tijd in beslag. Geduld is een mooie deugd maar komt wel in orde!

Mvg

Artie 

Reputatie 4
Badge +2

Iedereen bedankt voor de reactie. Zullen geduld oefenen.

mvg,

 

Blackrider

Reageer