Beantwoord

Enkele technische vraagjes van een leek.

  • 10 February 2023
  • 3 reacties
  • 107 Bekeken

Ik kan overstappen naar fiber en zo vooruitzien van het verwijderen van de koperen telefoondraad nu de fiber aansluiting nog gratis is. Nu zijn mijn vragen.

Krijg ik de beloofde snelheden met fiber (betaal nu al 20 jaar voor 50 mbps downloaden en 10 mbps uploaden, dus de helft van wat is beloofd bij mijn laatse speedtest met internet Max).

Kan mijn B-Box 3 een  full 4k resolution 3840x2160.aan of krijg ik een andere modem indien gewenst.

Moet ik dan ook een andere TV decoder hebben om deze resolutie te kunnen weergeven op mijn 4K tv.

Indien ik netflix via mijn tv ontvang komt mijn signaal ook binnen via mijn moden is de 4k resolutie dan optimaal.

Laat ons nog niet spreken over de prijs die er bijkomt.

Kan iemand hier iets duidelijk van maken wil graag betalen voor mijn product als dit duidelijk is.

 

 

icon

Beste antwoord door M_016 10 February 2023, 16:43

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Bv.

 

Het betreft een “shared medium” zoals bv. coax van de teledistributie dus de reële bekomen snelheid zal functie zijn van  de bezetting en het gebruik door de betrokken klanten (en van de door Proximus door te voeren aanpassingen in functie van het vastgestelde gebruik bv. 1 → 2.5 → 10 Gbps PONs)

In tegenstelling tot xdsl is de kabellengte (m) niet direct meer van belang en kan u beduidend hogere snelheden verwachten

 

Voor fiber bekomt u of een internetbox (WiFi ax/6) of een Bbox3v+.(WiFi ac/5)

De karakteristieken van deze modem/routers zijn niet direct verantwoordelijk de via de decoders bekomen beeldresolutie

Voor 4K TV is een bandbreedte van +/- 25 Mbps vereist en voor zover mij bekend wordt 4K ondersteund door de v6 en de v7 decoders 

 

De meerprijs van bv. een Flex S pack fiber versus xdsl is blijkbaar 5 euro/maand

CS_Pack_FlexS_NL~2023-01-02-06-31-51~cache.pdf (proximus.be)

 

 

Mijn decoder is een V5 compact (HD).

De zelfde als ik heb en ik ben er heel tevreden mee, maar die heeft natuurlijk veel minder bandbreedte nodig zo’n ±6,5Mbps

Het is daarom ook dat bij een koperlijn VDSL verbinding geen V7 decoder geleverd wordt als je VDSL snelheid niet ≧ 30Mbps.

Reageer