Vraag

VoIP connectie

  • 16 August 2021
  • 5 reacties
  • 707 Bekeken

  • Apprentice
  • 8 reacties

Hallo

Vrijdag ll. kwam de technicus langs om mij als nieuwe klant aan te sluiten op het Proximus netwerk (Flex Fiber abonnement).

De technicus deelde mee dat de telefoon verbinding (vaste lijn) nu ook een VoIP lijn is, en ik gerust een PBX (zoals een freepbx of 3CX) kan opzetten en configureren hiervoor.

Echter vindt ik geen gegevens terug onder MyProximus voor de SIP Trunk instellingen (Registrar, Outbound Proxy, username & password).

Is dit iets die ik apart moet aanvragen?


5 reacties

TUI: Zie hier voor een korte beschrijving hoe : 

BBOX3 & SIP

Dat had ik ook teruggevonden bij een vlugge google search, maar ik kan onder mijn modem de setting “VoIP over Internet” niet inschakelen: https://userbase.be/forum/download/file.php?id=13177&mode=view

Niet tegenstaande dit in principe niet zou nodig zijn als ik een SIP Trunk zou configureren binnen een PBX server. Daar moet ik dan gegevens invullen van Proximus m.b.t. sip trunk servers? Die gegevens vindt ik ook nergens terug.

Best de verder hulp van de Proximus forummedewerkers afwachten dan als ze hier de draad opnemen, want zelf heb ik geen ervaring mee.

Reputatie 7
Badge +4

@dgs je voip wordt automatisch ingesteld in je modem, net zoals je login en paswoord voor de verbinding. 

Je kan deze gegevens nakijken in je modem via volgende stappen : 

  • Tik het adres 192.168.1.1 in je browser – uw pc moet met de bbox 3V+ verbonden zijn
  • U komt op de welkompagina van de bbox 3V+ waar u het paswoord invult dat u onderaan de modem kan vinden (user password)
  • Klik daarna op de tab « Login »
  • In de tab « network connectivity » klik op de sectie « Telephone »

Als je nog andere gegevens nodig hebt voor privéapparatuur zal je bij de leverancier moeten informeren. 

@dgs je voip wordt automatisch ingesteld in je modem, net zoals je login en paswoord voor de verbinding. 

Je kan deze gegevens nakijken in je modem via volgende stappen : 

  • Tik het adres 192.168.1.1 in je browser – uw pc moet met de bbox 3V+ verbonden zijn
  • U komt op de welkompagina van de bbox 3V+ waar u het paswoord invult dat u onderaan de modem kan vinden (user password)
  • Klik daarna op de tab « Login »
  • In de tab « network connectivity » klik op de sectie « Telephone »

Als je nog andere gegevens nodig hebt voor privéapparatuur zal je bij de leverancier moeten informeren. 

 

@HadewychT binnen de modem zelf staat het VoIP gedeelte uitgeschakeld.

Ik heb het meer over het instructie document van een UC platform, zoals de link hieronder.

https://www.3cx.com/docs/belgian-sip-trunk-proximus/

Hier spreken ze over een Outbound Proxy IP die ik van Proximus zou moeten verkrijgen.

Reageer