Vraag

vaste lijn werkt niet

  • 13 June 2023
  • 1 reactie
  • 84 Bekeken

Sinds het gebouw van proximus in Zottegem verkocht is, en men de lijnen aangepast heeft, zat er een ander telefoonnummer op onze lijn. Dit is opgelost na interventie van proximus.

Nu stelt zich het volgende probleem :

Op de vaste lijn (geen modem tussen) staat een personenalarm (mederi) een vast toestel en een draagbaar toestel. Dit werkte vroeger perfect.

Nu, sinds het probleem werkt het personenalarm en het draagbaar toestel, maar het vast toestel werkt niet meer. Ik heb een kiestoon, en na het maken van nummer horen wij de beltoon éénmaal overgaan en is het gedaan. De opgeroepen persoon hoort helemaal niets. Indien iemand naar ons belt werkt het toestel wel.

Proximus is gekomen en heeft de aansluitdozen aangepast, maar het probleem is nog niet opgelost. Het zou aan het vast toestel liggen volgens proximus. Ik heb het toestel uitgetest bij mij thuis (is wel telenet) en daar werkte het toestel perfect.

Daar mijn moeder zeer slecht zicht heeft en het directe geheugen haar volledig in de steek laat, moet ik het toestel terug aan de praat krijgen. Met dit toestel (profoon TX-250) kan ze nog bellen, daar ze die nog kent van vroeger en op de tast de geprogrammeerde nummers nog kan vinden. Het draagbaar toestel gebruikt ze enkel om een telefoon te ontvangen, maar kan daar niet met bellen.

 

Wij hebben al alle andere toestellen uitgeschakelt, de kabels van die toestellen gebruikt om het vaste toestel te bedienen, niets lukt.

Ik heb ondertussen eenzelfde toestel tweedehands aangekocht, daar wij dachten dat het vast toestel stuk was, maar het probleem stelt zich bij dit toestel ook.

Ik ben te einde raad, mijn moeder zit sinds 26 mei zonder vaste telefoon waar ze kan met bellen.

graag de nodige tips of oplossing,

met dank

Dirk

 


1 reactie

@Dirkus Omdat de PX forummedewerkers dit verder zouden kunnen onderzoeken en meer informatie  kunnen geven, als ze hier de draad  opnemen: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is. 

Reageer