Beantwoord

Vaste lijn via b-box 3v+/Fiber

  • 24 January 2022
  • 4 reacties
  • 428 Bekeken

Reputatie 2

Beste,

Na hier al eens gezocht te hebben, vermoed ik dat een PXM medewerker me zal moeten helpen…

Afgelopen vrijdag heeft men onze aansluiting gewijzigd naar een fiber versie.
Alles werkt goed en vlot (internet & TV), enkel de telefoon lijn krijg ik niet aan de praat.
We hebben een nieuwe analoog DECT toestel gekocht en gekoppeld aan de groene poort/lijn 1.
Als ik het de lijn openleg, hoor ik een kiestoon, maar als ik een nummer bel dan hoor ik precies een heel snelle bezet toon. Als ik met mijn GSM bel naar ons toegewezen nummer, dan krijg ik het bandje te horen dat het oproepnummer niet is toegewezen.

Het lampje bij Phone1/Phone 2 is continu blauw opgelicht :


Ingelogd op de B-Box zie ik dat de lijn actief is, lukt een ring test, en kan ik ook de uitgaande gespreken zien:
 

Dit doet me dus zeer strek vermoeden dat aan onze kant alles in orde is, maar er bij PXM nog iets dient te gebeuren.

En neen, de proximus technieker heeft niet alles getest toen hij vertrok (geen snelheidstest, geen PXM tv aangesloten, geen booster aangesloten, geen telefoon test,..) omdat hij IT problemen had met zijn laptop, en zelfs de Fiber/UTP box niet kon activeren met zijn toestel..

Kan iemand van PXM hier mij helpen aub?

klantnummer : 609142338, overige gegevens staan in mijn profiel.

Grts Tom

icon

Beste antwoord door YorickP 24 January 2022, 16:34

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

FYI: klantnummer  kan ook in je forumprofiel in het privé tekstveld plaatsvinden, hoe minder privé gegevens op een openbaar forum geplaatst worden hoe hoe beter, aangezien dit iedereen kan lezen en de privé tekstvakken kunnen alleen door proximus medewerker gelezen worden.

Reputatie 6
Badge +3

@Tom Venken Ik heb uw VOIP configuratie heropgebouwd en toegestuurd naar uw modem. Wanneer u de mogelijkheid heeft zou u uw modem nog eens kunnen herstarten, als hij herstart is (en het VOIP /Phone LEDje terug brandt) kan u het opnieuw uittesten.

Reputatie 2

Beste,

Ik stond net op punt om buiten te gaan, maar snel kort getest.

Modem is herstart, nadat alles terug opgestart was, en ik met GSM belde naar de vaste lijn, ging de DECT op de vaste lijn over 👍

Ik vermoed dat het probleem dus opgelost is. Ik kijk straks even verder.

Grts, Tnx 

Reputatie 2

Bij deze kan ik bevestigen dat het probleem verholpen is, en er gebeld en oproepen ontvangen kunnen worden 👍

tnx!