Ik heb een familus pack, vaste lijn, tv en internet. Door mijn handicap heb ik het sociaal tarief.
Mijn vaste lijn gebruik ik zelden. Ik heb meer last van mijn vaste lijn dan genot, de meeste oproepen die ik ontvang op de vaste lijn zijn televerkopers enzo. Mijn kennissen bellen mij via gsm.
Dus het lijkt mij interressant om mijn vaste lijn op te zeggen.
Deze morgen heb ik met een vriendelijke helpdesk medewerker gebeld, hij gaf mij de raad het aanpassen van mijn pack via een winkel te doen het kan blijkbaar niet via de helpdesk. Deze middag ben ik naar een proximus winkel geweest, niet gemakkelijk voor mij, een handicap weet je…
Maar, bij het aanpassen van mijn pack bleek dat mijn sociaal tarief niet mee ging van het oude naar het nieuwe pack. De korting staat nu op mijn telefoonlijn en moet overgezet worden naar de internetaansluiting. Alles zou terug opnieuw moeten aangevraagd worden.
Ik heb afgehaakt, toen men mij indertijd het sociaal tarief gunde duurde het maanden en heel veel gedoe voor alles in orde was. Bij het BIPT was alles vlot verwerkt en geregeld. Maar bij proximus duurde het heel, heel erg lang en veel telefoontjes voor alles in orde kwam
Ik heb geen zin om al die toestanden terug te moeten doorlopen.
Als ik overschakel naar een duurder pack dan kan het wel automatisch, maar nu ik naar een goedkoper pack wil kan het niet automatisch.
Grappig detail, als ik overschakel naar een andere telecom verdeler dan gaat het wel vanzelf.
Het leek me deze morgen eenvoudig, even bellen naar proximus en het zou wel in orde komen, maar het was een heel gedoe en ik sta nog steeds nergens. Mij vaste lijn betaal ik nutteloos verder.
Beste proximus, is het nu zo moeilijk om mijn vaste lijn te schrappen zonder dat ik mijn sociaal tarief terug moet afbedelen.
Een dikke zucht,
Mvg
Maj