Beantwoord

Vaste lijn: nummerweergave

  • 23 december 2017
  • 24 reacties
  • 4931 Bekeken

Sinds enkele weken ben ik klant bij Proximus met een Familus abonnement, incl. vaste lijn.

In - en uitgaande oproepen verschijnen als "anoniem". Het is dus niet mogelijk om te zien wie er opbelt of wie ik opbel met de vaste lijn.
Hoe los ik dit op?
icon

Beste antwoord door JanDe 12 januari 2018, 08:41

Ja, Philippe, dat is helaas een betalende dienst. Ik annuleer hem bij deze. Fijne dag. Jan
Bekijk origineel

24 reacties

ik weet als je iets hebt aan de info op de prox site:
https://www.proximus.be/nl/id_cb_fixteloptions/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/producten/vastelijn-tv/opties-en-diensten-voor-uw-vaste-lijn/gratis-en-betalende-opties-voor-uw-vaste-lijn.html

In myproximus (http://proximus.be/login) kun je o.a ook de weergave ook in en uit schakelen
Bedankt voor de reactie Martin. De link is van toepassing op de prof. klanten lijkt me. Is dit ook van toepassing binnen de Familus?

Wanneer ik via MyProximus een aanpassing wil doen aan de diensten, krijg ik een foutmelding:

[Exception in:/smartServices/smartServices.jsp] null

(zowel met Safari, Chrome als Firefox..)
Er zijn dikwijls fouten met het gebruik van Myproximus en het zou goed kunnen dat iemand van proximus een instelling zal moeten doen voor u, maar vandaag zondag gaan ze hier niet reageren en morgen ook niet officiële feestdag.

Ik heb nog wat liggen zoeken op hun site en ik zie toch staan dat weergave oproeper een betalende dienst is:
zie >
https://www.proximus.be/dam/jcr:9dcad8c5-ca1b-49aa-97e5-aa0a88f9b3af/cdn/sites/support/documents/nl/fixed-line/smart-services~2016-07-28-14-10-19~cache.pdf

want hier zie ik staan voor gratis diensten >
https://www.proximus.be/nl/id_cr_telsub/particulieren/producten/andere-producten-opties/abonnementen-voor-vaste-lijn.html



bijkomende info:
> diensten vaste lijn
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_call_fct_config_fix/particulieren/welkom-bij-support/vaste-lijn/phonemail-en-oproepbeheer/oproepbeheer/vaste-lijn-diensten-instellen.html
Bedankt voor de info, dan wacht ik de reactie van Proximus zelf af om na te gaan of er iets dient aangepast te worden in de instellingen. Vandaag krijg ik de melding "Page no longer available" wanneer ik naar myProximus wil gaan.

Prettig eindejaar.

Er zijn dikwijls fouten met het gebruik van Myproximus en het zou goed kunnen dat iemand van proximus een instelling zal moeten doen voor u, maar vandaag zondag gaan ze hier niet reageren en morgen ook niet officiële feestdag.

Ik heb nog wat liggen zoeken op hun site en ik zie toch staan dat weergave oproeper een betalende dienst is:
zie >
https://www.proximus.be/dam/jcr:9dcad8c5-ca1b-49aa-97e5-aa0a88f9b3af/cdn/sites/support/documents/nl/fixed-line/smart-services~2016-07-28-14-10-19~cache.pdf

want hier zie ik staan voor gratis diensten >
https://www.proximus.be/nl/id_cr_telsub/particulieren/producten/andere-producten-opties/abonnementen-voor-vaste-lijn.html



bijkomende info:
> diensten vaste lijn
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_call_fct_config_fix/particulieren/welkom-bij-support/vaste-lijn/phonemail-en-oproepbeheer/oproepbeheer/vaste-lijn-diensten-instellen.html
Kan ik intussen een antwoord van Proximus zelf bekomen?

Mvg,
Reputatie 6
Badge +3
Goeiemorgen Philippe, ik heb de aanpassing gedaan. Prettig weekend. Jan
Goeiemorgen Philippe, ik heb de aanpassing gedaan. Prettig weekend. Jan

Beste Jan,

Bedankt maar ik vind het absurd om hiervoor 3,99 EUR te betalen per maand. U mag dit dus annuleren...
Ik merk op dat mijn telefoonnummer nog steeds als "anoniem" wordt getoond bij de persoon wie ik opbel. Ik veronderstel dat dit wel gratis kan worden aangepast? Zo ja, mag u dit in orde brengen.

Bedankt alvast
Waarom moet hiervoor betaald worden. Bij een gsm/smarthphone wordt dit automatisch weergegeven.
Dit is toch maar 1 maal in te stellen. Ik vind dit eigenlijk een service van Proximus.
Andere providers rekenen hiervoor geen meerprijs aan.
Reputatie 3
Badge +1
Waarom moet hiervoor betaald worden. Bij een gsm/smarthphone wordt dit automatisch weergegeven.
Dit is toch maar 1 maal in te stellen. Ik vind dit eigenlijk een service van Proximus.
Andere providers rekenen hiervoor geen meerprijs aan.

Inderdaad vreemd dat je hier nog altijd voor moet betalen, is vast net zoiets als die huur telefoontoestel die nog jaren is blijven hangen ....
Graag een reactie of aanpassing van Proximus a.u.b. !!!
Reputatie 6
Badge +3
Ja, Philippe, dat is helaas een betalende dienst. Ik annuleer hem bij deze. Fijne dag. Jan
Reputatie 6
Badge +2
Ontdek wie opbelt: laatste gemiste oproep
Bel gratis 1919
Staat dit actief ? Gratis te laten activeren anders.
Ook gratis de volledige Phonemail en niet de basic.
Met de volledige Phonemail kan jezelf een bericht inspreken zodat degene die je belt jouw opname hoort en na de bieptoon een bericht kan inspreken zoals het is bij een GSM.
Dat zijn toch geen alternatieven voor nummerherkenning. Dit kost hun maandelijks toch niets.
Reputatie 6
Badge +2
Nummerherkenning is bij Proximus standaard anoniem, wil men zien wie belt dan kost dat centen, helaas.
1919 is een niet gekend gratis optie, als je een gesprek gemist hebt achterhaal je het nummer.
Phonemail is niet gekend en is vele gemakkelijker om te achterhalen wie je heeft gebeld.
Bij Telenet is dit Ken je beller en ook betalend.
Hopelijk heb je iets aan 1919 en de volledige versie van de voicemail.
Ik ben mààr een klant met zijn eigen problemen, ik kan verder niets betekenen, sorry.
Reputatie 3
Badge +1
@Henri voor mij is dit een prima alternatief, mijn telefoon heeft een beantwoorder ingebouwd maar veel mensen gooien op voor het bandje is afgelopen, dan kom ik thuis staat het ding wel te knipperen, met 1919 kan ik er dan toch achter komen wie het geweest is, Thanks!
Maar als ze dicht gooien als het antwoord bandje aan het draaien is, is dit volgens mij het zelfde alsof je zelf zou geantwoord hebben en zal je dus met 1919 er ook niet meer kunnen achter komen wie het geweest is aangezien het geen gemiste oproep meer is?
Reputatie 3
Badge +1
o, zou het eens moeten proberen dan
Reputatie 6
Badge +2
Of ze nu dichtgooien of niet, 1919 werkt. ( bij mij toch )

Je hebt je eigen antwoord apparaat maar Phonemail Basic is standaard ibg aan je nummer. Dit kan mogelijk een probleem geven. Als mijn oproep binnen x aantal overgaan niet is beantwoord kom ik terecht op Phonemail Basic.
En die Basic die werkt van geen kanten.

Een extra gratis optie is de volledige versie van Phonemail Basic: Phonemail

Onder MyProximus : Mijn prodcuten - diensten - beschikbaar = Phonemail gratis abonnement
Mocht het niet lukken via hier een PB naar een medwerker of nieuw topic of contact met klantendienst.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_voicemail_config_fix/particulieren/welkom-bij-support/vaste-lijn/phonemail-en-oproepbeheer/phonemail-antwoorddienst/phonemail-instellen.html

Bel Phone Manager is nog een andere optie, nog niet getest.
o, zou het eens moeten proberen dan
Als je het geprobbeerd hebt laat het eens weten a.u.b.

PS: het nadeel van 1919 is dat het maar de laatse gemiste oproep is die je kunt opvragen.
Het beluisteren van de phonemail binnengekomen berichten is dit eigenlijk gratis?
Reputatie 7
Badge +3
Ja Martin
die 1919 hoelang zou die gemiste oproep te beluisteren zijn of zou de laatste gemiste oproep er blijven instaan (tot dat er eventueel een nieuwe binnen komt)
Reputatie 6
Badge +2
Phonemail is net hetzelfde systeem als de voicemail op een gsm. 📮 😜
Reputatie 6
Badge +2
Ja ze blijven staan net zoals op de gsm.

Reageer