Hallo,
Een buur van mij heeft problemen met zijn vaste lijn van Proximus.
Is reeds de derde maal dat hij me belt voor dit probleem.
Wanneer hij wil bellen met zijn dect telefoon (batterij vol) dan wordt het nummer wel gevormd, maar geeft geen connectie, alsook geen ringtoon. Je hoort wel de vorming van het nummer.
Resetten van modem verhelpt dit wel maar… paar dagen daarna terug van hetzelfde.
Modem staat bij zijn tv en telefoon is rechtstreeks aangesloten in de eerste of tweede ingangspoort van modem. (lichtgroene)
Ligt niet aan de telefoon zelf, want het werkt ook niet als ik aansluit met mijn eigen telefoon.
Wanneer ikzelf, vanuit thuis uit, zelf bel naar zijn vaste lijn, dan is alles bij mij, normaal… echter bij hem gaat de telefoon niet over, geen geluid, geen beltoon, niks. En na 10x de ringtoon gaat hij over op antwoord apparaat.
Alle kabels reeds uitgetrokken en opnieuw geplaatst, heeft niet geholpen. Ook reeds geprobeerd met een andere telefoonkabel. Tot nog toe alleen reset (modem) dat helpt, maar is niet te doen zo.
Volgens proximus: niks mis met de lijn.
Mijn vraag: Wat kan ik nog doen?