Beantwoord

Tijdelijke verhuis - oud nummer reserveren

  • 21 January 2020
  • 12 reacties
  • 444 Bekeken

Goedemorgen,

 

Ik heb nu ongeveer 4 x gebeld naar Proximus en ongeveer 17 verschillende mensen aan de lijn gehad. De klantendienst, de verhuisdienst en de technische dienst. De ene verwijst door naar de andere en terug. De ene zegt dat het mogelijk is de andere is zeker van niet.

 

Waarover gaat het?

 

Eind november zijn wij tijdelijk verhuisd van Wakken (056) naar Zulte (09) en dus een andere telefoonzone. We hebben dus een nieuw telefoonnummer gekregen. Binnen 8-9 maanden gaan we terug verhuizen naar Wakken en dus terug naar de oude telefoonzone (056), maar in een ander huis.

Wij hadden graag ons oud nummer behouden, laten reserveren, en terug activeren wanneer we terug in de oude telefoonzone/Wakken gaan wonen. Ik wil hier natuurlijk maandelijks voor betalen.

Dit moet toch kunnen, niet? Iemand van Proximus sprak van een gidsnummer. Ik wil dit gerust ook laten overzetten naar het adres van mijn zaak in de zone 056, zodat die de kosten op zich  neemt of hier een abonnement voor neemt. Misschien kan het via een overname formulier?

Kan iemand me helpen, aub? Ik ben ten einde raad.

gr,

Joost

icon

Beste antwoord door tina.b 23 January 2020, 15:29

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Joost Van Durme Kan je het betrokken telefoonnummer even noteren in je profielgegevens zodat we dit kunnen nakijken? Geef even een seintje zodra dit is gebeurd. Bedankt! Groetjes, Antonella

Dag Antonella,

 

Ik heb het nummer aan mijn profiel toegevoegd.

Bedankt om na te kijken alleszins.

 

gr, Joost

Reputatie 7
Badge +3

@Joost Van Durme Momenteel staat er een persoonlijke boodschappendienst actief op dit nummer tot 26/01/2020. Nadien zal dit omschakelen naar de standaard boodschappendienst tot 19/05/2020. Het is wel mogelijk om deze standaard boodschappendienst te verlengen met nogmaals 3 maanden mits betaling. Dit zorgt ervoor dat het nummer niet wordt vrijgegeven. Groetjes, Antonella
PS: meer info over de kosten via https://www.proximus.be/nl/id_cr_warnland/particulieren/r-orphans/wettelijke-informatie.html en https://www.proximus.be/dam/jcr:107153fe-38fe-4316-a91e-66770834c138/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/from20191101/expenses_indemnities_cse_nl~2019-08-28-14-35-12~cache.pdf

Dag Antonella,

 

Kan ik dit nummer niet als tweede nummer in mijn huidig abonnement van onze handelszaak (zone 056)  brengen? Mits betaling natuurlijk.

 

gr,

 

Joost

Reputatie 7
Badge +4

Een gidsnummer is een nummer x (056) - zonder fysieke lijn - waarbij de oproepen op uw kosten naar een andere bestemming y (09) gestuurd worden: de oproeper betaalt voor de oproep naar x en u betaalt voor de oproep x→ y (056 → 09)

cfr. p.2 (geen idee of dit nu nog aangeboden wordt)

https://www.belgacom.be/assets/content/pdf/custom/Access_LV_DV7_INDEM_NL.pdf

Het nr 056 toevoegen als bijkomend nr voor uw bedrijf (al dan niet op basis van een 2e kabelpaar en/of op basis van een blijkbaar niet online te vinden overnamedocument) lijkt mij op het eerste zicht én voor u én voor Px “de beste/bedrijfszekerste/veiligste oplossing”

Spijtig dat de wetgever en het BIPT tot op heden geen tijd gevonden hebben om het sins jaar en dag totaal verouderde begrip “(geografische) zone” te schrappen en België ook wat betreft geografische nummers als één geheel te beschouwen waarbij elkeen zijn nummer indien gewenst van Aarlen naar Knokke kan meenemen.

Succes

P.S.

Eventueel indien nodig eens kijken op www.userbase.be m.b.t. deze problematiek, blijkbaar nemen sommige alternatieve VOIP providers het niet zo nauw met het “begrip geografische zone”, maar ja als het BIPT “eens wakker wordt kan het boetes regenen” (voor de telecomoperator en bent u mogelijk uw nummer kwijt)

 

 

Dag M16,

 

U verwoordt mijn gedachten. :-)

De ene telefonist bij Proximus zei dat ik een gidsnummer moest aanvragen, de andere (die dit moest realiseren) wist van toeten noch blazen. Hoe kan ik nu nog weten wat te doen?

Ik vrees dat ik mijn nummer kwijt zal geraken.

Tenzijn @AntonellaD toch zo een gidsnummer kan regelen of het als tweede nummer bij mijn bizz abonnement kan zetten op mijn zaak.

Bedankt voor uw antwoord!

 

Joost

Reputatie 7
Badge +3

beste Joost,

@Joost Van Durme 

Ik vraag dit na bij Antonella en eventueel andere collega’s.  Zo lang de boodschappendienst hier actief is, wordt het nummer niet aan iemand anders toegekend.

groeten,

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@Joost Van Durme 

Goed nieuws, in je profielgegevens hebben we een ticket nummer geplaatst.

Via die weg gaan we je kunnen helpen als je opnieuw verhuist.

met vriendelijke groeten,

Tina

Beste @tina.b ,

 

Betekent dit dat zelfs tot in september-oktober dit nummer zal geblokkeerd blijven?

En dat ik vanaf dan het terug kan activeren via jullie?

gr,

 

Joost

Reputatie 7
Badge +3

@Joost Van Durme Dat klopt inderdaad. Groetjes, Antonella

Reputatie 6
Badge +2

Beste @tina.b ,

Betekent dit dat zelfs tot in september-oktober dit nummer zal geblokkeerd blijven?

En dat ik vanaf dan het terug kan activeren via jullie?

 

Ik ben echt benieuwd of dit gaat lukken, of laat ons zeggen: ik heb er mijn twijfels over. Ik zal deze post in ieder geval in mijn bookmarks zetten om op te volgen  ...

Laat het ons weten als we zover zijn :slight_smile:

PS.

Dat je een nieuw 09 nummer hebt gekregen in Zulte had niet moeten gebeuren. De helft van Zulte heeft nu 056 nummer (aangesloten op de centrale van Waregem).

De vroegere “zones” waren niet op basis van gemeente of provincie, maar of basis van de “LEX” waarop je aangesloten werd.

Nu de centrales ontmanteld worden, en alle telefonie via VoIP gebeurt, zijn de “geografische” zones inderdaad volledig achterhaald.

dit zou ik nochtans niet slecht vinden dat je uit een telefoonnummer kunt afleiden uit welke geografisch zone die komt.

Reageer