Vraag

telefoonterreur

  • 27 October 2021
  • 3 reacties
  • 1295 Bekeken

op regelmatige tijdstippen worden we gebeld door het nummer 092981029 en nog andere vervelende nummers .indien je afneemt leggen ze ofwel de hoorn neer ofwel is het voor een libelle abonnement.Waarschijnlijk gaan jullie zeggen dat ik me moet inschrijven in “bel me niet meer “ of telefoonnummer veranderen maar dit ben ik zeker niet van plan omdat het  ten eerste vrij algemeen is en dat deze toch blijven bellen en ten tweede ;ik zie niet in  waarom ik mijn nummer moet veranderen +plus alle vrienden en familie verwittigen dat ik een ander nummer heb omdat er enkele telefoonterroristen de mensen het leven zuur maken.

Daarom stel ik de volgende “meer efficiente manier “voor..Waarom sluiten  julile niet gewoon het nummer af?Probleem opgelost dan.Bij terreur moeten toch de daders worden opgepakt,en niet de de slachtoffers al het werk laten doen zodat ze er geen last meer van hebben ?


3 reacties

Zo simpel zal het wel niet zijn want zelfs bvb als je klacht indient bij de ombudsman van telecom kunnen dit niet altijd oplossen, zeker niet als het buitnelandse nummers gaat en zelfs al zouden ze die nummers blokkeren dan is het toch niet opgelost aangezien de nummers waarmee ze bellen steeds veranderen, ze kunnen zelfs met je eigen nummer opbellen, daarom dat ik het al lang opgegeven heb van die nummers zelf in mijn toestel te blokkeren want de volgende keer is het ander nummer en zo kan een mens bezig blijven…

Eigenlijk een beetje te vergelijken met phishing mails en alle andere trucen, dit is zo maar simpelweg niet tegen te houden. Zelfs via My e-box berichten en ga zo maar door….

Reputatie 7
Badge +4

Op basis van info voorhanden op het internet blijkt het nummer 092981029 door een call center (aangesloten op operaattor EDPnet) te worden gebruikt voor o.a. verkoop van Libelle abonnementen

Dergelijke “markering” telefoontjes zijn in principe niet meer toegelaten indien u uw nummer ingeschreven bent op de lijst “bel mij niet meer” (voor belgische bedrijven); belgische bedrijven die zich niet aan houden indien kunnen significante boetes oplopen

Voor oproepen vanuit het buitenland (al dan niet op basis van een fictief nationaal nummer) is er tot op heden evenwel geen adequate nationale/europese oplossing voorhanden 

Tenzij opgelegd door de wetgever/regulator mag/kan Proximus en andere operatoren de afwikkeling van/naar nationale nummers niet blokkeren  (interconnect obligations)

 

Sommige telefoontoestellen laten u toe (een beperkt aantal individuele nummers of nummerreeksen (bv. 00, 09, ….) te blokkeren voor inkomend verkeer (meestal DECT telefoons)

 

Dergelijke “markering” telefoontjes zijn in principe niet meer toegelaten indien u uw nummer ingeschreven bent op de lijst “bel mij niet meer” (voor belgische bedrijven)

Goed dat je zegt “in principe” want bij mij blijven er ook nog verschillenden bellen zelf nat het nummer opgegeven te hebben 

Reageer