Zo simpel zal het wel niet zijn want zelfs bvb als je klacht indient bij de ombudsman van telecom kunnen dit niet altijd oplossen, zeker niet als het buitnelandse nummers gaat en zelfs al zouden ze die nummers blokkeren dan is het toch niet opgelost aangezien de nummers waarmee ze bellen steeds veranderen, ze kunnen zelfs met je eigen nummer opbellen, daarom dat ik het al lang opgegeven heb van die nummers zelf in mijn toestel te blokkeren want de volgende keer is het ander nummer en zo kan een mens bezig blijven…
Eigenlijk een beetje te vergelijken met phishing mails en alle andere trucen, dit is zo maar simpelweg niet tegen te houden. Zelfs via My e-box berichten en ga zo maar door….
Op basis van info voorhanden op het internet blijkt het nummer 092981029 door een call center (aangesloten op operaattor EDPnet) te worden gebruikt voor o.a. verkoop van Libelle abonnementen
Dergelijke “markering” telefoontjes zijn in principe niet meer toegelaten indien u uw nummer ingeschreven bent op de lijst “bel mij niet meer” (voor belgische bedrijven); belgische bedrijven die zich niet aan houden indien kunnen significante boetes oplopen
Voor oproepen vanuit het buitenland (al dan niet op basis van een fictief nationaal nummer) is er tot op heden evenwel geen adequate nationale/europese oplossing voorhanden
Tenzij opgelegd door de wetgever/regulator mag/kan Proximus en andere operatoren de afwikkeling van/naar nationale nummers niet blokkeren (interconnect obligations)
Sommige telefoontoestellen laten u toe (een beperkt aantal individuele nummers of nummerreeksen (bv. 00, 09, ….) te blokkeren voor inkomend verkeer (meestal DECT telefoons)
Dergelijke “markering” telefoontjes zijn in principe niet meer toegelaten indien u uw nummer ingeschreven bent op de lijst “bel mij niet meer” (voor belgische bedrijven)
Goed dat je zegt “in principe” want bij mij blijven er ook nog verschillenden bellen zelf nat het nummer opgegeven te hebben