Skip to main content

Beste,

Ik ben nu al dagen bezig met een probleem dat ontstaan is na onze glasvezel aansluiting. Het is namelijk zo, als er gebeld wordt of wij bellen naar iemand en we hebben verbinding, en er is dan iemand die op dat moment naar ons belt dan krijgt die geen bezettoon maar een gewone beltoon en wij worden dan gepest door een irritante pieptoon, dat alleen maar stopt als de tweede abonnee ophangt.

Ik heb al vier keer naar de klantendienst gebeld en de laatste gisteren heeft dan voor vandaag een technieker laten komen omdat die dacht dat die dat wel kon oplossen, maar er zit geen fout op onze lijn en is er van alles geprobeerd.

Er is ook geprobeerd om blijkbaar één dienst (telefoon conferentie met drie) uit schakelen van onze slimme diensten maar toen zag ik ook geen naam van de oproeper meer dus terug laten zetten.

Nu juist op aanraden van de technieker de modem naar fabrieksinstelling gezet en ook dat heeft niets geholpen.

Heeft iemand hier een idee over of nog beter een oplossing voor????

Mvg, Jean-Pierre.

In afwachting van een verdere reactie van een Proximus-medewerker:op dit publieke forum

 

smart-services.pdf~2019-01-03-11-12-02~cache.PDF (proximus.be)

Bovenstaande heeft zeker te maken met de “slimme dienst” p7 2e oproepsignaal

= de 2e beller krijgt het belsignaal en u hoort een biepsignaal

u kunt conform de op p.7 vermelde werkwijzes de 1e oproep in wacht zetten en de 2e aannemen of de 2e oproep weigeren (en de biep ophouden)

indien bovenstaande niet zou werken stelt zich de vraag of het probleem gekoppeld is aan een analoge telefoon/DECT aangesloten op een groene RJ11 poort van de Bbox of op een VoIP telefoon aangesloten via een gele RJ45 poort 

VoIP telefoon bv. p.19

MU 253xxxxxxD_Twist 40 HD_NL.book (proximus.be)

analoge telefoon bv. zie slimme diensten p.7  hierboven

 

 

 

 


Nu nog beter, ze krijgen niets klaar maar ze kunnen wel mijn slimme diensten uitschakelen zonder dat ik daar de opdracht voor  gegeven  heb. Kunnen jullie dat aub terug rechtzetten?


??

Er is ook geprobeerd om blijkbaar één dienst (telefoon conferentie met drie) uit schakelen van onze slimme diensten maar toen zag ik ook geen naam van de oproeper meer dus terug laten zetten

Er zijn normaal geen Proximus medewerkers meer actief op dit publieke forum voor morgenvroeg

Voor residentiële klanten is er geen aparte dienst nummerweergave vaste lijn meer alles zit samen vervat in het pakket “slimme diensten” (cfr. info brochure hierboven)

 


TBI:ze zijn wel actief zelf tot 22u, maar kunnen niet altijd verder helpen als ze moeten beroep doen op achterliggende diensten als die n,iet meer aanwezig zijn!


Een update,

Gisteren in de vroege vooravond ben ik, zoals me beloofd was, opgebeld door iemand van de technische dienst een zeker Frank. 

De man kon, in tegenstelling van veel andere, de “Slimme diensten” deactiveren en alleen “Weergave oproeper” ter beschikken laten, in de hoop dat mijn probleem zou opgelost zijn, ik heb gewacht om een test te doen tot nu en er is niets veranderd.

De tweede persoon krijgt geen bezettoon en wij krijgen irritant piepjes.


Aan de reacties te zien heb ik zwaar de indruk dat ik met mijn probleem zal blijven zitten…..

We krijgen glasvezelaansluiting en we krijgen er gratis een probleem bij dat blijkbaar niemand deftig kan oplossen….

Ik heb eenzelfde probleem met LED  lampen, Europa zegt njet tegen halogeenlampen, we moeten dan maar LED lampen kopen en uiteraard (omdat ik dat al jaren heb) een nieuwe dimmer speciaal voor LED lampen. Alleen het is één miserie, ze flikkeren, zoomen en heb zelfs al op aanraden de minimum van de dimmer ingesteld en dat werkt ook niet.

En zo gaat de wereld naar de kl...n…...


ik heb dit ook voorgehad met een philips plafond ledlamp  in de keuken die een brommend/zoemend geluid maakte. Die had ik gekocht bij gamma maar buiten vervangen en terug het zelfde probleem heb ik uit miserie met philips contact genomen en die hebben dan uiteindelijk ene opgestuurd die niet zoemde en was het uiteindelijk opgelost!


Ja Martin, maar ondertussen blijf IK wel met mijn probleem zitten, en niemand door wie die ik gisteren gecontacteerd ben reageert nog.


ik hoop dat de prox forummedewerkers je toch nog kunnen verder helpen, of specialist raadplegen die je hierbij kan verder helpen...


Martin, ik denk dat het een ijdele hoop wordt, zoals ik al zei, ik had bvb verwacht dat “de Frank” mij nogmaals zou opgebeld hebben om te vragen of het nu opgelost was, maar nee niemand stelt zich die vraag, ze hopen er wel op, omdat we ze dan niet meer lastig moeten vallen.

Ik ben toch nog in “blijde afwachting”, ge weet maar nooit…..


@Choreftis 

Ik zal even een aanpassing uitvoeren op je telefoonlijn, het kan zijn dat je telefoonlijn een 5tal min. buiten diesnt ligt.

 

Geert


@Choreftis 

Normaal zou het nu in orde moeten zijn.

 

Geert


Beste Geert, bedankt al op voorhand, want ik kom vanavond laat pas thuis, dus ik probeer morgen eerste werk.

Jean-Pierre.


Goede morgen samen,

Juist een test gedaan, resultaat 0,0, nog steeds dubbele pieptoon in de huistelefoon en tweede oproeper geen bezettoon maar gewone beltoon.


Als het soms belangrijk zou kunnen zijn.

Ik gebruik nu een Gigaset A670 A Duo, om toch bepaalde twijfels te elimineren heb ik mijn vorige Gigaset C300A Duo  eens aangesloten en het resultaat was idem.


Cfr handleiding A670A p.19

 

 

 

 


Het wisselgesprek staat uitgeschakeld.


Ik weet niet wat Proximus-medewerkers al dan niet zouden gedaan/geprobeerd hebben maar concreet:

begrijp ik dat u beschikt over de zgn slimme diensten 

dat Proximus medewerkers meermaals beloofd hebben het signaal 2e oproep” uit te schakelen

dat Proximus voor residentiële klanten het pakket slimme diensten als één geheel aanbiedt en derhalve het uitschakelen van één ervan mogelijks/waarschijnlijk niet zomaar blijvend zal/kan lukken

wanneer u het biepsignaal 2e oproep hoort, u de op de pagina 19 vermelde actie op uw A670A telkenmale dient te ondernemen (de 2e oproep weigeren of deze aanvaarden en de 1e tijdelijk in wacht zetten)

 

Eventuele verdere reacties laat ik aan Proximus medewerkers over maar ik vrees dat tenzij er iets anders aan de hand is zij u ook niet verder zullen kunnen helpen

Succes

 

 


Met zo´n systeem kan ik niet leven, en zoals ik al melde, wisselgesprek staat op de telefoon uitgeschakeld.

En wat de slimme diensten betreft, heeft een zekere Frank van de technische dienst mijn slimme diensten gedeactiveerd en alleen weergave oproeper geactiveerd, alleen.....wij kunnen niet checken of hij de waarheid spreekt.

En zo blijven we modderen, allemaal begonnen met de leuke glasvezel......


@Choreftis Ik kan je bevestigen dat enkel weergave oproeper actief staat. Ik heb ook nogmaals een reset van je lijn gedaan en ook signaal 2de oproep staat NIET actief.


Mijn allerliefste Daisy, hoe je het gedaan hebt weet ik niet, maar na een week heb ik voorlopig goed nieuws. De eerste test is positief, enerzijds bezettoon bij de tweede oproeper en anderzijds geen pieptoon meer bij ons eigen telefoon.

Dank u vriendelijk en ik wens u een prettig w-end.

Jean-Pierre.


ik hoop dat de prox forummedewerkers je toch nog kunnen verder helpen, of specialist raadplegen die je hierbij kan verder helpen...

mijn hoop is dan toch uitgekomen :slight_smile: , en ik kan hiermee maar nog eens bevestigen dat door de mensen hier op het forumteam heel veel opgelost geraakt.


Eigelijk heb je gelijk Martin, je moet een beetje geduld hebben maar het is hier wel weer opgelost, en ik ben er dankbaar voor.

Ik wens iedereen nog een prettig w-end


Mannekes, geloof het of niet…..

Mijn gebuur van 83 jaar heeft op dezelfde dag van mij een glasvezelverbinding gekregen, en zaterdag kon ik me niet houden om  met hem ook een test te doen, en ja hoor tweede beller geen bezettoon en de opgeroepene een pieptoon, krak hetzelfde als bij mij.

Ik heb deze morgen naar Daisy een privé berichtje gestuurd met de vraag of zij kon helpen als ze de mens z‘n klantennummer had, maar ik heb nog geen antwoord gekregen…..


mss  komt Daisy pas morgen of later op het forum …. 


Reageer