Mijn PhoneMail schijnt niet te werken. De telefoon blijft rinkelen en schakelt niet over op het antwoordapparaat. Ik wilde dus vandaag checken of mijn PhoneMail eigenlijk geactiveerd is en heb hiervoor de website geraadpleegd. Daar staat “Helaas is het niet mogelijk om PhoneMail online aan- of uit te zetten. Onze klantendienst helpt je graag verder!”. Ik bel dus naar de klantendienst en een medewerker legt me vriendelijk uit dat hij me een mail gaat sturen met verdere instructies hoe ik PhoneMail kan aan- of uitzetten, de beltijd aanpassen en zelfs een vooraf op mijn computer opgenomen audiobericht als voicemail bericht kan uploaden. “Eureka” … denk ik.
Even later ontvang ik de mail, met daarin een link naar de juiste webpagina. Helaas, deze link wijst opnieuw door naar de pagina waarop staat … “Helaas is het niet mogelijk om PhoneMail online aan- of uit te zetten. Onze klantendienst helpt je graag verder!”. Okay, de Proximus medewerker is dus niet echt competent en kent duidelijk zijn producten niet. We draaien dus in een rondje.
Enigszins gefrustreerd, bel ik opnieuw de klantendienst, en dat is geen pretje (druk 1 voor …, druk 2 voor …, etc etc). Opnieuw krijg ik een vriendelijke medewerker aan de lijn. Ik leg even uit waarom ik hem bel, en hij zegt me dat hij het even gaat uitzoeken. Hij verzoekt me aan de lijn te blijven. En 2 minuutjes later wordt de lijn verbroken … .
Niemand belt mij terug. Niemand stuurt mij een mail. En PhoneMail werkt nog steeds niet. Even ter informatie … ik ben Business klant, althans op papier.
Kan IEMAND mij uitleggen hoe ik kan zien of PhoneMail is ingeschakeld, en hoe ik het eventueel kan inschakelen? Ook had ik graag het aantal beltonen ingesteld alvorens het toestel doorschakelt naar PhoneMail.