Vraag

Opgebeld door zgz. Proximus

  • 17 January 2024
  • 22 reacties
  • 7460 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

.Daarnet telefoon gekregen van nr. 02 204 04 00 van zgz. Proximus.op mijn gsm.

Ik verstond er nauwelijks iets van ( gebroken Nederlands) en heb gevraagd om me terug te bellen op mijn vast telefoontoestel. Ik vond het al raar dat ik gebeld word op mijn gsm i.p.v. op mijn vaste lijn.

Niks meer van gehoord tot nu toe.

Is dat een telefoonnummer die door Proximus medewerkers wordt gebruikt?


22 reacties

Het is alleszins een nummer aangesloten bij Proximus.
Maar of het Proximus is dat belt kan een medewerker vast uitklaren

Reputatie 4
Badge +1

Graag zou ik het uitgelkaard zien dan want ik vond het een heel raar en verwarrend telefoontje.

Na de introductie hoorde ik een berichtje met veel storing “ dat dit gesprek wordt opgenomen enz.” dat bandje kwam me wel bekend voor als je Proximus zelf telefonisch contacteert maar op zo een manier gaat een mens inderdaad gaan twijfelen.

Anderzijds mocht het toch van Proximus afkomstig zijn vind ik het wel belangrijk natuurlijk.

hier zijn er een aantal die dit nummer ook gemeld hebben → +3222040400, 022040400 – Nombre de commentaires

Reputatie 7
Badge +3

@Patrick48 Dit nummer is van een callcenter B-Connected in Molenbeek.Groetjes,Joel

@Joel M 

Is dit een callcenter dat voor PX werkt?

Ik krijg al dagen telefoon van het nr 02 204 04 00 mijn telefoon geeft dit aan als vermoedelijk spam maar in de reacties lees ik dat dit proximus is

Hoe kan dit want als proximus me belt komt dit gewoon op men gsm 

Reputatie 7
Badge +3

@Ches Proximus belt met het nummer 022354000. Het  nummer  02 204 04 00  is niet van Proximus  zelf maar van een extern callcenter B-Connected genaamd in Molenbeek.Groetjes,Joel

@Joel M 
ook ik ben daarnet op mijn gsm opgebeld door dit nummer, ze vroegen naar mijn Pxm pack met internet/vaste lijn/TV. Vreemd; aangezien het gsm nr waarop ik gecontacteerd werd niet in een pack zit.

Er werd me voorgesteld om mijn vaste lijn te schrappen en me in plaats daarvan een SIMkaart te sturen (geen idee waarom een extra simkaart ook maar enig nut zou hebben)

Op geen enkel moment werd me gevraagd mijn naam/pxm klantnr te bevestigen.

Ik heb gezegd dat ik alles nog eens wou bekijken - waarop men vroeg wanneer ze me konden terugbellen. Ik zei dat ik alles wel via jullie site zou in orde brengen. Hierop werd het gesprek beeïndigd.

 

Ofwel worden er vanuit dit callcenter random mensen opgebeld, geeft men zich uit voor PXM en hoopt men zo aan gegevens van onoplettende mensen te raken. Indien dit het geval is is dit fraude/phishing en zou PXM dus klacht kunnen indienen.

Ofwel werkt men in dit callcenter wel in opdracht van PXM. Dan zou ik als opdrachtgever (PXM) toch wel 2x nadenken alvorens een nieuwe opdracht toe te kennen aan dit callcenter gezien de meer dan bedenkelijke kwaliteit.

Dit zou best wel eens een geval van spoofing kunnen zijn (een ander telefoonnummer op het scherm laten verschijnen dan waarmee men gebeld word). Indien niet, is dit toch een zeer merkwaardige klantenservice.

Reputatie 2
Badge

Proximus is een hele goede om klanten te bellen om klant te worden met alles en nog wat. Maar niet op in gaan op deze telefoontjes want je bent in eens straatarm als je op alle diensten in gaat. 

In dit geval het telefoontje ook niet vertrouwen kan oplichting zijn dus zou dat nummer blokkeren zodat ze je niet meer kunne bereiken. maar ze vinden wel weer andere manier om een ‘klant’ lastig te vallen als dit van proximus zelf was. 

Dit gebeurt inderdaad ook nog wel dat lokale partners van Proximus  u opbellen.
Op die manier heb ik een Samsung 24S gekocht en die hadden mij opgebeld omdat er in de maand speciale voorwaarden waren en aangezien ik toch al een nieuwe smartphone toe was heb ik er van geprofiteerd.

Dat heb ik nog gehoord (dat ze opbellen met voorstellen).
Een ex-collega stoefte er (bijna) jaarlijks mee.
Maar alles heb ik van horen zeggen. Proximus heeft mij nog nooit telefonisch iets aangeboden.
En alles wat ik ooit heb gekregen (getrouwheidskorting) heb ik achter moeten vragen.

Dat zijn wel Proximus partners die dus onder ander producten van Proximus in hun shop aanbieden/verkopen, wat dus niet wil zeggen dat de opdracht om te bellen van Proximus komt. 
Zij bellen dus meer uit eigen belang om iets te kunnen verkopen = iets opstrijken 😉.

Ik denk trouwens ook niet dat je bij die partners om een getrouwheidskorting kunt vragen, maar zij kunnen bv wel raad geven of je beter gesteld bent met een ander abonnement enz...

 

gebeld door dit nummer (02 204 0400) zogezegd proximus. (op 15/02/24)
gebrekkig NL
vraag voor tevredenheidsonderzoek van 1 tot 5.
Ik heb gevraagd naar het nut van deze enquête voor mij. Toen haakten ze in.
Mijn vermoeden is fraude.

is blijkbaar een nummer van PX

Common Reference Database Centre (CRDC) for Number Portability

 

Een nummer aangesloten bij proximus wil nog niet zeggen dat Proximus belt 😎
En bij spoofing zie je net een ander nummer dan hetgene dat je belt, dus ?

Maar eerlijk is eerlijk:

 

  

@Patrick48 Dit nummer is van een callcenter B-Connected in Molenbeek.Groetjes,Joel

 

Dat klopt inderdaad had ik er moeten bij vermelden, dank je om dit te verduidelijken

Alhoewel het enigste goeie antwoord dan in feite is, dat zelf al is het een reëel nummer van een callcenter, dat je het nooit zeker bent of het geen fraude is, aangezien het kan een gespoofd nummer zijn ;-)

Beste,

ik ben opgebeld geweest door 028809907 en nadien door een GSM om me een goedkoper abonnement voor te stellen. Nadien een offerte per mail ontvangen, maar niet van een proximus adres, wel van een anoniem outlook adres. Zijn dit standaardpraktijken van Proximus om klanten te laten opbellen door personen die niet voor Proximus werken? Is dit allemaal wel betrouwbaar?

Reputatie 7
Badge +3

@EvaS Dit is niet van Proximus uit.Oppassen zou ik zeggen.Groetjes,Joel


 

 

inderdaad oppassen geblazen: 028809907 | OPGEPAST– rapporten: 131

Ik werd er deze middag ook van gebeld met een tevredenheidsonserzoek , gebrekkig NL op een score van 5 . Daarna of ik nog andere vragen had omtrent mijn Proximus ervaring en dat was het zo. Nu lees ik heel veel berichten dat deze mensen van een callcenter komen, ik gaf op de eerste vraag als antwoord ja (ben ik tevreden) . Maar moet ik mij nu ongerust maken? Kunnen zei nu met die JA mijn stem gebruiken om mij te scammen ofzo? Ik heb nu het nummer geblokkeerd maar ben wel niet op mijn gemak. Iemand meer duiding? 

Reputatie 6
Badge +2

Hoe probeer ik al die probleempjes te vermijden?

Al de personen die regelmatig al eens bellen zitten in de telefoon met naam en nummer. Als er dan iemand belt die er niet in zit antwoord ik "met de politie van .... " . En ik geef de naam van een dorp waar ik niet woon. Veel hoor je daarna niet meer. 

 

Reageer