Beantwoord

Ongewenste oproepen vaste lijn + ontbreken nummer weergave

  • 15 February 2022
  • 15 reacties
  • 374 Bekeken

Reputatie 2

Beste,

Sinds 21/1 zijn we overgeschakeld op een Flex Fiber Pack met Boost (1GB), waar we overigens zeer tevreden van zijn.
Door de 1GB, is er ook een vaste lijn inbegrepen in het pakket.

Helaas waren er problemen met deze lijn, en was deze pas 24/1 actief.
Sinds 24/1 krijg ik bijna iedere dag ongevraagde gesprekken van binnen- en buitenland van televerkopers, terwijl we ons nummer nog aan niemand hebben gegeven!
Proximus zorgt dat al je gegevens op 1207.be worden gezet : hiervoor hebben we per direct een annulatie gevraagd.

Ook op de DNCM lijst van  de overheid zijn we ingeschreven.
 

Ik zie dus graag een oplossing van Proximus, zodat nummers van binnenkomende gesprekken worden weergeven, en eventueel geblokkeerd kunnen worden.
Ik ken de optie 1919, maar deze geen oplossing…
Ben het dus helemaal niet eens om voor zo’n basisfunctie extra te betalen… Bij GSM verkeerd is dit toch ook standaard..

 

Ik wens dus een Fiber Pack met Boost (1GB), en hierdoor dus ook een vaste lijn, maar wens wel met rust gelaten te worden door ongewenste verkopers.

Dus de opties zijn : ofwel zetten jullie zonder kosten de nummerweergaven aan, ofwel annuleren jullie de vaste lijn met behoud van de 1GB lijn. 
We hebben nooit een vaste lijn gehad, maar het leek ons nuttig om in geval van nood aan onze familie te geven. Nu worden we dus lastig gevallen door onbekende, terwijl familie het nummer niet eens heeft...

 

Hopende op een goede en snelle oplossing.

 

Grts

icon

Beste antwoord door AntonellaD 16 February 2022, 13:58

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 2

Beste,
Ik heb wel op de Bbox gevonden om nummer te blokkeren, en ook “Niet storen” te activeren.
Maar is het niet mogelijk om bij die niet storen uitzonderingen voor bepaalde nummers toe te voegen.
Of is het niet mogelijk ipv de blokkering van bepaalde nummer, het omgekeerde te doen, en enkel bepaalde nummer toe te laten om binnen te komen?
 

Alvast dank voor jullie hulp.

en op je telefoontoestel zelf kun je daar geen nummers blokkeren

Reputatie 2

Alles is verborgen wat binnen komt, dat is net het probleem, anders was dat een goed oplossing.
En PXM vraagt weer extra om een simpele nummer herkenning weer te geven, en daar ben ik het niet mee eens… Al je een gsm abo hebt, zoals ik al meer dan 20 jaar heb bij PXM, dan is nummer herkenning toch standaard.

Toch merci Martin :punch:

Reputatie 7
Badge +3

@Tom Venken Nummerherkenning is helaas een betalende optie. Indien je dit wenst kan ik wel een kostenloze roepnummerwijziging voor jou regelen. Je krijgt dan een nieuw en geheim vaste lijn nummer. Mag ik dit zo voor jou in orde maken? Groetjes, Antonella

Reputatie 2

Dag AntonellaD,

Dat lijkt me inderdaad dan de beste optie om van beide kanten naar elkaar toe te komen :)
Ben echt verbaast hoe op zo’n korte tijd zo veel vreemde binnen en buitenlandse oproepen op het huidige nummer binnenkomen.
Ik neem aan dat deze nummer wijziging geen probleem betekend voor de huidige werking van internet/tv?

Alvast dank.

Reputatie 7
Badge +3

@Tom Venken Ik maak dit voor jou in orde via dossier 50225462. Dit heeft inderdaad geen invloed op de werking van internet en tv. Groetjes, Antonella

Reputatie 2

@AntonellaD 

Ik vermoed dat er al acties getroffen zijn voor de nummer wissel, maar sinds deze middag knippert op de Bbox het led lampje rood bij phone 1 & phone 2 & in instellingen zie ik ook dat de vaste lijn niet meer actief staat. Herstart heeft ook niet geholpen.

kunnen jullie eens nakijken aub?

Tnx

 

En als je de bbox eens herstart door 10 sec zijn netstroom te onderbreken, komt het dan niet in orde

Reputatie 2

Dat had ik al 1x geprobeerd deze avond, zowel de Bbox als de fiber module.

maar na herstart komt het rood knipperend ledje terug. 
zal morgen nog eens proberen 

Reputatie 7
Badge +3

@Tom Venken Het order voor de roepnummerwijziging is doorgestroomd en het nieuwe vaste lijn nummer staat nu actief. Werkt het terug na herstart van de modem? Groetjes, Antonella

Reputatie 2

@AntonellaD Ik probeer deze avond als ik thuis kom:thumbsup:

Reputatie 2

@AntonellaD Helaas, na 2 x alles te herstarten, met ruime tussen tijd tussen terug inschakelen, is het probleem helaas nog steeds hetzelfde.

Constant rood knipperende led voor Phone 1 & 2

 

Reputatie 7
Badge +3

@Tom Venken Bedankt voor de info. Ik laat mijn collega’s van de technische dienst hier verder naar kijken. Groetjes, Antonella

Reputatie 2

@AntonellaD Het probleem is opgelost.
Zojuist telefoon gekregen van een medewerker van jullie, en het rode lampje is uit, en op de Bbox staat nu ook alles actief en zonder foutmelding.
:thumbsup_tone1:

Reputatie 7
Badge +3

Dank je wel voor de info @Tom Venken . Ik ben blij dat het in orde is. Fijn weekend! Groetjes, Antonella

Reageer