Vraag

Niet gebruikte belminuten "Buiten Bundel" aangerekend.


Reputatie 1

Ik heb zojuist in My Proximus mijn status gecontroleerd. Hier staat dat ik 160’ binnenlands verkeer en 34’ buiten de EU zou gebeld hebben. Dit is echter totaal onmogelijk. Ik vermoed dat er iemand ten onrechte gebruik maakt van mijn vaste lijn. Is dit mogelijk? Kan dit opgelost worden?

Mijn lijnnummer is 03/*****51 en mijn klantnummer is 604******

Als ik mijn pack controleer, zie ik dat er 3 andere nummers in mijn pack zitten waarvan er 2 zijn die ik niet ken. Dit zijn 03 *****92 en 1021********

Kunnen deze nummers verwijderd worden, omdat ik denk dat ze niet van mij zijn.


12 reacties

@Paul_050 Proximus medewerkers komen pas morgen hier terug langs op het forum, wel kan er op zondag ook gebeld worden naar de helpdesk voor technische problemen.

op myproximus vind je :

  • Onder de rubriek Telefoonlijn: je telefoonnummer 
  • Onder de rubriek TV het fictieve telefoonnummer dat je moet invoeren als je een nieuw decoder aansluit
  • Onder de rubriek Internet : je internet account nummer

Komt soms iemand anders af en toe in je huis die van je telefoon kan gebruik maken!
Je kunt ook zien in myproximus onder facturen > details naar waar er gebeld werd.

PS: het is veiliger dat je op een openbaar forum geen privé gegevens post om eventueel misbruik te vermijden! 
Deze gegevens worden indien nodig of als ze gevraagd worden door een proximus medewerker best in je forumprofiel geplaats, in één van de voorziene invoervakken gemerkt met privé zodat deze alleen kunnen gezien worden door iemand van Proximus zelf.

Info i.v.m. invullen van je forum profiel:
Als je ingelogd bent op het forum
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor Proæimus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op

 

Reputatie 6
Badge +3

Maak je gebruik van VOIP om te bellen? Want het lijkt mij dat er ingebroken kan zijn op jouw VOIP centrale. Want die vreemde nummers lijken mij buitenlands te zijn. Je hebt ook een apparaat om via analoge systemen toch via internet te bellen namelijk een gateway (ATA) bijvoorbeeld zie hier: https://www.voipzeker.nl/voip-toestellen/voip-gateway.html Verander ook het wachtwoord van jouw VOIP lijn. Ik zou ook de software van jouw VOIP centrale upgraden en ook daar de login gegevens wijzigen. Soms kan het ook komen omdat er met standaard wachtwoorden gewerkt word om in te loggen op de configuratie interface.

zijn deze vreemde nummer dan niet zoals ik opgegeven heb in mijn eerste post denk je?

Reputatie 6
Badge +3

Dat betwijfel ik of iemand doelbewust gaat bellen naar deze niet echt courante landen. Het is al minder verdacht wanneer er gebeld zou zijn naar onze buurlanden zoals +31: Nederlands, +33: Frankrijk. Theoretisch is dit mogelijk. Vele fraudeurs zoeken slecht beveiligde  VOIP centrale om op koste van het slachtoffer te bellen. Dat lijkt mij hier het geval. 

Reputatie 7
Badge +4

Het 03*****92 = een Proximus nr → kan het te maken hebben met een “artificiëel nr” toegekend voor TV  om één of andere reden

En ja soms/uitzonderlijk  cfr. eerdere berichten worden op dit forum worden nationale gesprekken type 0xy… foutief als ingernationaal type 00xy… in rekening gebracht 

→ enkel Proximus kan duidelijkheid/klaarheid verschaffen

 

& specifieke klantinfo wordt door Proximus best asap verwijderd in bovenvermeld bericht

Reputatie 6
Badge +3

Meestal komt toch het lijnnummer voor de TV toch overeen met je telefoonnummer? Of ben ik verkeerd @M_016  ? Het is beter afwachten wat Proximus zegt.

Reputatie 6
Badge +3

1021221xxxxx

Kunnen deze nummers verwijderd worden, omdat ik denk dat ze niet van mij zijn.

Dit nummer is het contractnummer van de internetlijn

Mijn internetnr is 1011654xxxxxx

 

 

 

 

 

Reputatie 6
Badge +3

 

Meestal komt toch het lijnnummer voor de TV toch overeen met je telefoonnummer? Of ben ik verkeerd @M_016  ? Het is beter afwachten wat Proximus zegt.

niet altijd bv iemand in het begin geen vaste telefoon ….

en het andere zoals in mijn eerste post al uitgelegd  is het Internet nummer 

op myproximus vind je :

  • Onder de rubriek Telefoonlijn: je telefoonnummer 
  • Onder de rubriek TV het fictieve telefoonnummer dat je moet invoeren als je een nieuw decoder aansluit
  • Onder de rubriek Internet : je internet account nummer

Bij punt 2 is normaal in de meeste gevallen het fictieve TV lijnnummer = vaste telefoonnummer maar niet altijd!

Reputatie 6
Badge +3

Maar dan heb je nog wel het probleem dat er 34 minuten gebeld is naar buiten Europa? Dat is nog niet uitgeklaard. Bedankt voor de verduidelijkingen.

inderdaad maar ik wou gewoon aan TS duidelijk maken wat die nummers kunnen betekenen 

Reputatie 7
Badge +3

@Paul_050  in verband met de verschillende nummers dat je terugvindt in MyProximus kan ik de info dat @Martin  heeft gegeven bevestigen. In verband met het verbruik heb ik dossier 45249249 opgemaakt voor de bevoegde dienst. Een dossierbeheerder zal dit nakijken en jou verder op de hoogte houden. Groetjes, Antonella

Reageer