Beantwoord

Geen bezettoon

  • 1 July 2023
  • 9 reacties
  • 863 Bekeken

Beste,
Wanneer iemand mij belt op mijn vaste lijn terwijl ik al in gesprek ben, dan hoort die geen bezettoon. Hoe komt dit ?
Mvg

icon

Beste antwoord door Michael V 18 July 2023, 15:26

Bekijk origineel

9 reacties

@RitaA De Proximus forummedewerkers komen hier niet langs tijdens het weekend.

Je kan wel tijdens het weekend  bellen naar de helpdesk als je dit wenst, op het gratis nummer 0800 22 800.

Reputatie 6
Badge +2

Wanneer iemand mij belt op mijn vaste lijn terwijl ik al in gesprek ben, dan hoort die geen bezettoon. Hoe komt dit ?

 

Dit kan als  “signaal 2de oproep” actief is op jouw lijn. Dan krijg je gedurende het eerste gesprek een signaal dat er een 2de oproep binnenkomt. De 2de oproeper hoort het gewone belsignaal.

Je kan dan kiezen om al dan niet de 2de oproep te beantwoorden, je lopende gesprek in wacht te zetten, of te switchen tussen beide gesprekken (R + 2).

Je kan deze optie tijdelijk uitschakelen (# 43 #) en terug inschakelen (* 43 #)

“signaal 2de oproep” is een van de betalende “slimme diensten” van de vaste lijn.

https://www.proximus.be/dam/jcr:9dcad8c5-ca1b-49aa-97e5-aa0a88f9b3af/cdn/sites/support/documents/nl/fixed-line/smart-services.pdf

Signaal 2 de oproep staat op niet actief dus dat is het niet

Reputatie 6
Badge +2

Signaal 2 de oproep staat op niet actief dus dat is het niet

Hoe zeker ben je dat?

Doe eens de test:

  • schakel signaal 2de oproep eens uit met de code #43#
  • bel dan eens naar jouw nummer terwijl je al in gesprek bent

Krijg je nu wel de bezettoon?

  • Indien nog altijd niet: probleem op te lossen door Proximus
  • indien wel: probleem was toch signaal 2de oproep

 

 

zal het uitproberen.

 

Reputatie 7
Badge +4

Is de betalende optie “slimme diensten” (voor residentiële klanten) al dan niet actief op de beetrokken vaste lijn?

smart-services~2023-02-27-13-23-04~cache.pdf (proximus.be)

Indien ja kan inderdaad het 2e oproepsignaal actief staan, maar uiteraard is het bv. ook mogelijk dat bij bezet  doorschakeling naar x of y actief staat

→ wat hoort de beller/waar komt de belle terecht?

Een Proximus medewerker (moderator) kan nagaan wat er aan de hand is op voorwaarde dat de auteur (en het betrokken nr) kan geïdentificeerd worden via  haar forum login profiel (info aldaar enkel zichtbaar voor Proximus)

Reputatie 5
Badge +2

@RitaA Heb je het kunnen proberen? En is er nu reeds een bezettoon?

Ik heb ondertussen ook al gebeld naar de helpdesk en volgens hen zou het na enkele uren in orde zijn maar klopt niet.

Mijn telefoonnummer staat in mijn profiel. Neen, ik heb geen slimme diensten

Reputatie 7
Badge +5

@RitaA Signaal 2de oproeper stond actief op je lijn. Ik heb deze gedeactiveerd, normaal gezien zouden de mensen die je bellen nu wel een bezettoon moeten krijgen. Kan je dit eventueel eens testen en laten weten of het nu in orde is?

Reageer