Vraag

Eigen stem vaste telefoon.

  • 1 March 2024
  • 7 reacties
  • 89 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Ik word op mijn vaste lijn opgebeld en als ik opneem hoor ik mijn eigen stem in de luidspreker en niemand anders wat zou dat kunnen zijn?


7 reacties

Alsof je je eigen opbelt?
Dus iemand (jijzelf?) belt naar jouw huis. Jijzelf , dus via jouw gsm/smartphone?
Toevallig de speed dial op een of andere wijze geactiveerd in je broekzak of waar die ligt en dat is dan vlakbij de vaste telefoon zodat je stem wordt opgepikt op die gsm/smartphone microfoon?

Reputatie 4
Badge +1

Neen is heel eigenaardig. Mijn vaste telefoon rinkelt ik neem op en als ik iets zeg hoor ik mijn eigen stem in de luidspreker en niemand anders.  Zeker geen andere telefoon/gsm per ongeluk geactiveerd.

Heb ik voorlopig nog maar éénmalig gehad.

.

 

Reputatie 4
Badge +1

Daarjuist, ongeveer 2 uur na die telefoon kreeg ik terug telefoon en man aan de lijn van Proximus ( zegt hij) met als boodschap dat ik hem zou moeten opgebeld hebben en of ik hen nodig heb. Ik heb helemaal niet gebeld laat dat duidelijk zijn. Allemaal heel eigenaardig. Proximus medewerkers doen dat toch niet?

 

Daarjuist, ongeveer 2 uur na die telefoon kreeg ik terug telefoon en man aan de lijn van Proximus ( zegt hij) met als boodschap dat ik hem zou moeten opgebeld hebben en of ik hen nodig heb. Ik heb helemaal niet gebeld laat dat duidelijk zijn. Allemaal heel eigenaardig. Proximus medewerkers doen dat toch niet?

 

Dat lijkt me ook raar.

Maar wat zei je stem eigenlijk tegen je toen je opnam? Was het letterlijk wat je zelf zei in de telefoon, dus alsof je jezelf opbelde? Er was niemand anders aan de lijn? Was er ietsje vertraging?
Dan lijkt het mij een soort galm of echo te zijn wat komt door het te hard staan van het volume van een van de twee telefoons, meestal je eigen telefoon.

 

Gewoon ter info:

Er is ook fraude via telefoon waarbij AI gebruikt wordt om een stem van iemand die je goed kent na te bootsen, om zo misbruik te maken van vertrouwen, maar aangezien het je eigen stem is die je hoort, zal dit dan ook niet het geval zijn.

Reputatie 4
Badge +1

Daarjuist, ongeveer 2 uur na die telefoon kreeg ik terug telefoon en man aan de lijn van Proximus ( zegt hij) met als boodschap dat ik hem zou moeten opgebeld hebben en of ik hen nodig heb. Ik heb helemaal niet gebeld laat dat duidelijk zijn. Allemaal heel eigenaardig. Proximus medewerkers doen dat toch niet?

 

Dat lijkt me ook raar.

Maar wat zei je stem eigenlijk tegen je toen je opnam? Was het letterlijk wat je zelf zei in de telefoon, dus alsof je jezelf opbelde? Er was niemand anders aan de lijn? Was er ietsje vertraging?
Dan lijkt het mij een soort galm of echo te zijn wat komt door het te hard staan van het volume van een van de twee telefoons, meestal je eigen telefoon.

 

Het was letterlijk wat ik zelf zei zonder de minste vertraging. hetgeen ik in de microfoon zei hoorde ik ook direct in de luidspreker van mijn vaste telefoon. Het volume staat al jaren zo er is niks veranderd. 

Dus mijn vaste telefoon rinkelde ik nam op en ik alles wat ik zegde in de microfoon kreeg ik te horen in de luidspreker van de telefoon,  niemand anders te horen heb dan maar toegelegd en pakweg 2 uur nadien kreeg ik telefoon van die zgz. man van PX. Die zei dat hij van Proximus was en dat ik hem had opgebeld of hij me kon helpen. Toen heb ik gezegd dat ik hem helemaal niet heb opgebeld en hij zei”het is ok dan alvast mijn excuses voor het storen. “


Een fraude poging lijkt het mij niet te zijn. maar wat dan wel weet ik ook niet direct. Blijft wel raar.
Een technisch hick-up dan maar?

Reageer