Beantwoord

Draagbare telefoon gaat niet over: Voip vaste lijn

  • 21 August 2023
  • 10 reacties
  • 330 Bekeken

Reputatie 1

Beste,

Ik heb sinds vorige week de nieuwe Internetbox (modem). Sinds deze werd geïnstalleerd gaat onze draagbare telefoon (vaste lijn) niet meer over als je inbelt. Je hoort wel een beltoon als je contact opneemt met het vaste telnr, maar de telefoon “rinkelt” niet meer.

Alles is correct aangesloten.

Is het mogelijk dat dit te maken heeft met VOIP en dat het telefoontoestel dat wij hebben dit niet zou ondersteunen of heeft dat er niets mee te maken?

icon

Beste antwoord door Luc Koninckx 22 August 2023, 14:34

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Domme vraag om mee te beginnen 😎
Is tijdens de installatie of schoonmaak of …. niet toevallig en uiteraard per ongeluk de beltoon stiller of zelfs op “stil” gezet? (of een stillere beltoon?)
(spreek uit ervaring 🤣😊)

Als je weet dat er gebeld wordt kan je het gesprek toch beantwoorden?
En je kan zelf nog telefoneren via VOIP?

Reputatie 1

Had de telefoon vast toen ik probeerde te bellen. Er verschijnt geen inkomende oproep op het scherm wat wel zou moeten ook al staat de telefoon op stil. Kan ook geen uitgaande oproep doen met het toestel.

Ga straks eens kijken in welke poort van de modem de kabel steekt, want blijkbaar is het aangeraden om deze in die van Telefoon 1 te steken als je maar 1 toestel wilt aansluiten...

Volgens de beschrijving hier Internet Box - Telefoon aansluiten spreken ze blijkbaar niet dat het aangeraden is van deze op groene poort 1 aan te sluiten, maar in ieder geval als je installatie overgeschakeld is naar Voip zou het op poort 1 toch moeten werken.

PX medewerker kan ook natrekken of bij hen de overschakeling naar Voip correct gebeurd is.

Had de telefoon vast toen ik probeerde te bellen. Er verschijnt geen inkomende oproep op het scherm wat wel zou moeten ook al staat de telefoon op stil. Kan ook geen uitgaande oproep doen met het toestel.

Ga straks eens kijken in welke poort van de modem de kabel steekt, want blijkbaar is het aangeraden om deze in die van Telefoon 1 te steken als je maar 1 toestel wilt aansluiten...

Deze beschrijving komt er wel op neer dat de telefoon helemaal NIET werkt en is toch ietsjes anders dan de openingspost (alles is correct aangesloten en de telefoon rinkelt niet).
Volg de post van Martin en laat eventueel eens weten welk merk/type van draagbaar toestel je hebt.. Maar in principe is de telefoon compatibel met VOIP en moet het werken (tenzij defect natuurlijk).

Reputatie 1

Alle info zoals datum, uur,... staan wel op het scherm van het draagbaar telefoontoestel dus “als helemaal NIET werken” zou ik het ook niet omschrijven. Voor de Internetbox werd geplaatst werkte deze wel nog. Enkel de kabels werden bij de oude modem uitgetrokken en bij de nieuwe modem (Internetbox) ingestoken...

Reputatie 7
Badge +5

@Luc Koninckx Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het voor je na.

Een telefoon die niet belt en niet kan gebeld worden maar wel de tijd toont is niets meer dan een klok.
Maar dit is muggenziften en helpt niemand verder. Sorry daarvoor.

Dat de telefoon (gespreksdeel) defect is, is dus twijfelachtig ‘omdat hij tevoren werkte.).
Blijft over:

  1. de telefoon is verkeerd aangesloten (verkeerde poort?  verkeerde kabel?)
  2. de telefoon is toch niet geschikt voor VOIP (de meeste modellen zijn  nochtans wel out-of-the-box geschikt). Misschien  meer informatie over merk en type ?
  3. bij Proximus moet er nog iets ingesteld worden. (@DaisyS is ermee bezig) Ik gok hierop.
     

TBI: soms kan het ook helpen door de bbox 10 sec stroomloos te zetten of zelfs te resetten zodat instellen overgenomen worden.

maar vul eerst je forumprofiel aan zoals hierboven gevraagd, zodat DaisyS van zijn kant eerst kan nakijken of alles correct staat.

  • Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is). In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

NB: Ik veronderstel dat je draagbare telefoon een gewone telefoon is die via een basisstation aangesloten is aan de groene poort van de bbox

PXM_Internet-Box_NL_Telephone-analogique

 

Reputatie 1

@DaisyS forumprofiel werd aangevuld.

Reputatie 1

Mijn excuses.
Blijkbaar had de handset zichzelf afgemeld bij het basisstation. 🫣🫣🫣
Ik heb deze via de handleiding terug kunnen aanmelden en nu werkt alles naar behoren: hij rinkelt terug en er kan terug gebeld worden.