Skip to main content
Vraag

Bij wie kan ik terecht om binnenkomende telefoonnummers op mijn vaste lijn bij Proximus om die later te controleren

Ik zou graag een lijst van binnenkomende telefoonnummers hebben van  mijn vast toestel bij Proximus om die te kunnen nakijken over een periode van 21/11/2024  -  28/02/2025.Naar wie moet ik mij wenden?Gedurende die periode lag mijn zieke zus in het ziekenhuis en is ze ook daar overleden.

Thuis heb ik natuurlijk veel telefoons gekregen van familieleden ook op de vaste lijn, maar er waren ook een paar minder  aangename telefoongesprekken die totaal niet met de zaak te maken hadden.Deze waren niet zo goed bedoelt en deze personen noemden geen namen.Vandaar mijn vraag.ik zou willen nagaan wie mij toen gebeld heeft.

6 reacties

Martin
  • 33210 reacties
  • 23 maart 2025

Proximus moderatoren komen pas morgen langs op het forum:

Ter info: Omwille van privacywetgeving mag Proximus in principe geen lijst met binnenkomende oproepen doorgeven aan klanten. Dit komt omdat de oproepen afkomstig zijn van derden, en hun gegevens worden beschermd door de privacywetgeving (GDPR).

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 3216 reacties
  • 24 maart 2025

@CarineKiekens 

Inkomende oproepen worden niet bewaard, je ontvangt die oproepen gratis, dus is er geen nut tot bewaren.

Uitgaande oproepen vallen onder je abonnement en worden wel geregistreerd.

Enkel via een gerechtelijk onderzoek  (dus ook niet via ombudsdienst) zou meer info kunnen bekomen worden.

mvg

Tina

• Auteur
  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 25 maart 2025

Het spijtige is dat Proximus dit niet kan onderzoeken.Maar dat men daarvoor het gerecht moet inschakelen voor binnenkomende telefoons op te vragen op vaste lijn.Ik zou moeten weten naar wie ik mij moet wenden om navraag te doen

In ieder geval al bedankt om mij een antwoord te geven .

Carine

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4377 reacties
  • 25 maart 2025

Enkel via een gerechtelijk onderzoek  (dus ook niet via ombudsdienst) zou meer info kunnen bekomen worden.

Voor kwaadwillige inkomende oproepen kan wel degelijk via de ombudsdienst telecom een aanvraag ingediend worden om de oproeper te identificeren  (met door u geleverde voorbeelden van nummers en tijdstippen)

Uiteraard kunt eventueel kunt u ook klacht neerleggen bij de politie 

Maar bovenstaande is evenwel zinloos in het kader van een algemene vraag zoals wie heeft mij in de periode X tot Y gebeld (=er zal geen gevolg aan gegeven worden door de ombudsdienst en/of het gerecht)

Er zijn evenwel telefoontoestellen op de markt die - mits de optie “slimme diensten” actief is op uw vaste lijn - de nummers van een Z aantal inkomende oproepen kunnen bijhouden (zoals standaard voorhanden op een GSM/smartphone)

Martin
  • 33210 reacties
  • 25 maart 2025
M_016 schreef:

Er zijn evenwel telefoontoestellen op de markt die - mits de optie “slimme diensten” actief is op uw vaste lijn - de nummers van een Z aantal inkomende oproepen kunnen bijhouden (zoals standaard voorhanden op een GSM/smartphone)

Als je geluk hebt, want mijn pa heeft dit al dikwijls voorgehad dat er “privé” staat.

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4377 reacties
  • 25 maart 2025

@Martin vele van deze toestellen laten ook toe oproepen vanaf “geheime/privé” nummers te bij de weigeren (= geen belsignaal bij de opgeroepene) en/of inkomende oproepen van individuele nummers, sommige nummerreeksen (zoals landcodes 00CC , zonenummers 0PQ,  nummerseries 0PQYZK, enz) te blokkeren