Vraag

beschadigde kabel door aannemer

  • 18 January 2024
  • 16 reacties
  • 212 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Een kabel is igeraakt door graafwerken in onze straat. Zowel de aannemer als ikzelf hebben dat gemeld op 080022800. In welke tijdspanne mogen we rekenen op een herstelling?

Zie prive gegevens

Mvg.


16 reacties

@Patrick48 

FYI: eventueel kun je ook contact opnemen met:
Proximus dienst werven :
080014552 het nummer voor interne dienst werven (NL) / algemeen nr: werven 080014551
of via helpdesk.werven.vla@proximus.com

Reputatie 7
Badge +4

@Patrick48 De kabelbeschadiging is inderdaad gemeld en zou ten laatste 21/1 hersteld moeten zijn. Kan ik je ondertussen eventueel verder helpen met een doorschakeling van je vaste nr naar je GSM-nr ? 

 

Reputatie 4
Badge +1

Nee hoor, alvast bedankt voor de aanbieding.

Toch nog even melden dat ik gebeld heb naar een nummer die Martin hier boven vermeldde-waarvoor dank- Ik had duidelijk gezegd dat de aannemer die hier in de straat rioleringswerken uitvoert de kabel had beschadigd. Die kabel is trouwens middendoor.Toch gaf die man mij de opdracht om mijn modem terug op te starten. Ik zei ook dat de telefoonlijn geen teken van leven gaf. Dit voelt aan dat er met mijn voeten werd gespeeld of/en dat ik niet werd geloofd. 

Dan plande hij een afspraak om bij mij thuis een technicus te laten langskomen. Tussen 13h. 30 en 17 nu vrijdag. Dit heb ik achteraf nog gewijzigd naar zaterdag morgen. Hij gaf me toen nog het volgende mee. Indien de storing van Proximus is betaalt Proximus maar ligt het bij jou dan rekenen we 85 euro (of  zoiets rond dat bedrag)aan.

Moet ik nu echt speciaal thuisblijven om werken uit te voeren in de straat?Trouwens ik ben de enige niet die zonder telefoon,internet en tv zit in onze straat.

 

Reputatie 7
Badge +4

@Patrick48 Het lijkt me inderdaad niet nodig dat er nog iemand bij jou ter plaatse komt. Als de kabelbeschadiging de enige oorzaak is, zou alles opgelost moeten zijn door de werken van de lassers. Als je wil kan je die afspraak dus annuleren via My Proximus. . 

Reputatie 4
Badge +1

Bij deze heb ik de afspraak geannuleerd, het heeft inderdaad geen zin omdat het overduidelijk de hoofdkabel is die door de werkzaamheden stuk is en terug aan elkaar moet gelast worden. Hopelijk gebeurt dat voor 21 januari want nu kan ik alleen op internet met mijn telefoon via 4G. wat niet goedkoop is. Kan ik trouwens een tegemoetkoming aanvragen voor de dagen dat ik zonder telefoon, internet en tv zit ?

Mvg.

Ter info: Pas maandag komen de PX moderatoren hier terug langs.

Mss kunnen ze op je gsm 1TB dat gratis opladen, je zou hiervoor ook kunnen bellen naar helpdesk 080022800 (ook in het weekend tot 22u) of ze dit eventueel in orde kunnen brengen.

Reputatie 4
Badge +1

Kan dat ook indien mijn gsm een prepaidkaartje heeft van andere Provider?

nee moet van Proximus zijn.

→ Flex Emergency Internet - Noodoplossing bij een internetstoring | Proximus

Reputatie 4
Badge +1

@Patrick48 De kabelbeschadiging is inderdaad gemeld en zou ten laatste 21/1 hersteld moeten zijn. Kan ik je ondertussen eventueel verder helpen met een doorschakeling van je vaste nr naar je GSM-nr ? 

 

Nog niemand gezien!

Reputatie 4
Badge +1

Even melden dat ondertussen de kabel voorlopig is hersteld en dat ik weer van alle diensten gebruik kan maken.  Een dagje later dan afgesproken maar daar gaan we echt niet over zeuren, ik ben tevreden.

Hopelijk wordt er in de volgende afrekening rekening gehouden met de dagen waarop ik geen foon, internet en tv had anders laat ik het hier nog wel eens horen. 😁

Alvast allen bedankt voor de moeite.

Mvg.

Patrick

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb gezien dat er op de aanrekening van januari 2024 geen rekening gehouden is met de 5 dagen die ik zonder telefoon, internet en tv zat door die beschadigde kabel. Wat moet ik daarvoor doen of kan dat hier bewerkgstelligd worden? Telefonisch werd me nochtans verteld dat daar automatisch rekening zou mee worden gehouden.

 

Mvg.

Patrick. 

Ter info: Normaal gezien wordt de compensatie pas berekend nadat alles terug in orde is. 

De PX medewerkers zullen verder wel info geven maandag als ze hier terug langskomen.
 

Reputatie 4
Badge +1

Ter info: Normaal gezien wordt de compensatie pas berekend nadat alles terug in orde is. 

De PX medewerkers zullen verder wel info geven maandag als ze hier terug langskomen.
 

Alles is al een tijdje terug in orde dus de compensatie mag berekend worden. 😁

Ter info: Normaal gezien wordt de compensatie pas berekend nadat alles terug in orde is. 

De PX medewerkers zullen verder wel info geven maandag als ze hier terug langskomen.
 

Alles is al een tijdje terug in orde dus de compensatie mag berekend worden. 😁

Komt wel in orde, we horen het wel maandag.

Reputatie 7
Badge +3

@Patrick48 

Ben je intussen al gecontacteerd geweest ivm een tegemoetkoming?

 

Geert

Reputatie 4
Badge +1

@Patrick48

Ben je intussen al gecontacteerd geweest ivm een tegemoetkoming?

 

Geert

Nee Geert, nog niet gecontacteerd geweest.

Mvg.

Patrick

Reageer