Hey,
Gisteren 30/12/2010 heb ik via het ip http://192.168.1.1 van mijn b-box eens mijn internetlijn gecontroleerd.
Het viel me op dat download maar op 16 554kbps (2069KB/s) en upload op 2056kbps (257 KB/s) staat.
Nu was ik gisteren toch toevallig in Kortrijk en heb ik een Belgacom winkel binnen gestapt en gevraagd of deze persoon Jefferey eens kon controleren op welke lijn ik zat.
Jefferey wist me te vertellen dat ik momenteel aangesloten was met een 16 554kbps lijn.
In september had ik al het snelheids probleem van 30Mbps aangekaart.
Eva wist me toen te vertellen dat de centrale waar ik op aangesloten ben nog niet geupgrade is naar die snelheid. En dat ik normaal die snelheid ook niet zal halen omdat ik te ver van de centrale woon.
Andere forum genoten wezen me ook op vertraging door materiaal thuis.
Aan het materiaal kan het niet liggen, een technisch aangelegd persoon van Belgacom is hier 2 maal geweest.
Deze heeft hier een daar wat aanpassingen aangebracht en de lijnen thuis uitgemeten, alles is nu dus in orde.
Nu vraag ik me af waarom jullie op het internet 30Mbps en 4,5 Mbps aanbieden terwijl ik maar op een 16,5Mbps en 2Mbps zit.
Jullie site zegt er volgende bij: "De up- en downloadsnelheid zijn afhankelijk van de afstand tussen het aansluitingspunt en de centrale, van de computerinstallatie, van de binnenbekabeling en van de technologie beschikbaar bij de klant."
Dit begrijp ik volledig maar als ik het het nieuwste materiaal bezit en de lijnen thuis zijn uitgemeten.
Als ik die 30Mbps niet haal is dat ook niet erg, maar graag zou ik toch het maximum uit mijn lijn halen.
Dit kan ik dus niet als ik nog steeds op een 16,5Mbps lijn zit.
Kunnen jullie mij zoja: op een hogere lijn steken zo niet: vertellen wanneer dat dan wel gaat lukken.
Mijn account is: fa040171
Vriendelijke groeten, Tom
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.