Vandaag werd een nieuwe modem geïnstalleerd met WiFi 2.4 en WiFi 5.0.
Mijn IPhone en IPad kan ik aansluiten op 5.0.
Mijn laptop ziet wel de modem 2.4 maar de 5.0 NIET.
Mijn laptop ziet wel een modem 5.0 in de buurt.
Met mijn vorige modem kon ik mijn laptop wel aansluiten op de 5.0.
De Proximus technieker kan het probleem niet oplossen, ook niet na telefonische assistentie.
Enig idee wat de oorzaak kan zijn?
Alvast bedankt.
Beantwoord
Probleem met connectie WiFi-5.0
Beste antwoord door Anonymous
Het nieuwe techniekersbezoek staat ingeboekt op maandag 24/06 van 10u tot 12u30.
WAVE staat niet actief op deze lijn dus zou niet van invloed mogen zijn. Ook zien andere toestellen wel de 5.0, dus het niet uitzenden van twee SSIDs lijkt me dit al zeker niet de boosdoener.
Als de laptop vroeger wel kon verbinden met de modems 5.0 netwerk, dan moet dit nu ook lukken. Zeker met dat de laptop nog altijd andere 5.0s ziet. Vermoeden is dat het toch gewoon aan de modem ligt, maar alleen met de juiste testen, met oa nog een andere modem, kan dit met zekerheid gezegd worden.
Bekijk origineelWAVE staat niet actief op deze lijn dus zou niet van invloed mogen zijn. Ook zien andere toestellen wel de 5.0, dus het niet uitzenden van twee SSIDs lijkt me dit al zeker niet de boosdoener.
Als de laptop vroeger wel kon verbinden met de modems 5.0 netwerk, dan moet dit nu ook lukken. Zeker met dat de laptop nog altijd andere 5.0s ziet. Vermoeden is dat het toch gewoon aan de modem ligt, maar alleen met de juiste testen, met oa nog een andere modem, kan dit met zekerheid gezegd worden.
This topic has been closed for comments
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.