TV Overal werkt niet op mijn Rikomagic MK802 II mini computertje
Een tijdje geleden kocht ik een Rikomagic MK 802 II mini computertje dat een TV omtovert in een android TV met de bedoeling op een klein tv’tje naar *Belgacom TV Overal* te kunnen kijken, Het leek me iets aangenamer dan op een tablet of smartphone, wegens een groter beeld. Na installatie van *TV overal* begonnen de problemen….
*TV overal* geeft as bericht “Omwille van auteursrechten is “Live TV” niet beschikbaar op toestellen waarvan de software werd aangepast door de gebruiker (*rooted* toestellen)
Dus heb ik geprobeerd het toestel te “ont-rooten”, via allerlei methodes die ik op het internet vond.
Ik ben enkele MAANDEN vergeefs bezig geweest om te “ont-rooten” (er werd steeds weer gezegd dat het toestel NIET geroot was, o.a. via de app “Root Checker”.
Het leek me dus een logische stap het toestel dan maar eens te “rooten” om het daarna volwaardig te kunnen “ont-rooten” . (verbinden via *Moborobo*, daarna rooten via *UnlockRoot*)
Wonder o wonder lukte dit meteen, *Root Checker* kwam onmiddellijk zeggen dat ik root access had.
Daarna heb ik mijn “geroot” toestel “ ge”ont-unroot” in de hoop van eindelijk een werkende *TV overal* applicatie te krijgen, (Ja hoor, , “Root Checker vertelde mij dat ik geen root access had. Dus dat zag er goed uit, maar vergeefs geprobeerd, *TV Overal* blijft maar zeggen dat op een geroot toestel, (dat dus 100% NIET geroot is) geen live tv mogelijk is.
Ik ga er dus terecht?? van uit dat er een bug in de toepassing zit.
Ik heb het Rikomagic toestelletje specifiek gekocht vor het gebruik van TV Overal, maar zonder oplossing lijkt dit gewoon weggegooid geld. Dus graag een oplossing voor een voorlopig ontevreden klant.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.