Ik weet dat het niet echt over belgacom gaat, maar aangezien zij toch nog steeds de koperlijnen bezitten en de service van fulladsl op niets trekt, durf ik het hier toch snel even te vragen.
Anderhalve week geleden is mijn maximum downloadsnelheid van de ene dag op de andere van ongeveer 700KB/s naar 110kB/s gegaan. Ik email naar fulladsl om hen de oorzaak hiervan te vragen. Hun antwoord:
Wanneer we de lijn uitmeten, merken wezelf ook inderdaad een max. snelheid van 1.1Mb/sec op. Jammer genoeg is dit ook de max. haalbare snelheid die mogelijk is op uw lijn – gezien de verzwakking die er optreedt door de afstand van de ADSL-centrale en de kwaliteit van de bekabeling.
Naar mijn weten is er niets veranderd, dus hoe kan dat nu in godsnaam een zinnige uitleg zijn als ik de dag van te voren nog het vijfvoud van die snelheid had. Bovendien is dit slechts 10% van de geadverteerde snelheid en lijken ze daar niet bepaald iets aan te gaan doen. Ik vind dit ronduit schandalig, en ben van plan om over te stappen naar een andere ISP.
Dus mijn vraag is: zijn ze fout en is er een tijdelijke storing of zit ik echt tot het eind van mijn dagen opgescheept met deze trage boel?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
. Zal in de nabije toekomst wsl overstappen naar scarlet one, met VDSL2 en zonder limieten.