Skip to main content
Vraag

Pickx, beeld "bevriest" en programma loopt vast.

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 75 reacties

Sedert een drietal weken loopt het programma regelmatig vast. Het beeld “bevriest”. Daarvoor was de werking gedurende 18 maanden feilloos. Je kan dan soms met veel kunst- en vliegwerk het programma terug doen verder lopen maar meestal eindigt het met het programma volledig hervatten vanaf het begin. Wij gebruiken 2 V7 decoders die allebei hetzelfde probleem hebben. Kunnen wij  V7C decoders met geintegreerde WIFI bekomen om te testen ? Wij kunnen niet snel forward spoelen aangezien wij geen replay+ abonnement hebben. Wij hebben dat voor niets nodig maar indien Proximus ons deze optie gratis wil aanbieden als tegemoetkoming voor hun gebrekkige werking dan kunnen we dit bekijken. Liever hadden wij een echte oplossing gezien.

4 reacties

Martin
  • 33508 reacties
  • 21 april 2025

Heb je ook de internet box al recent → gereset 

Moest het ook niet helpen na een reset, dan mss eens testen als er maar één van de twee v7 decoders aangesloten zijn of het dan ook gebeurt.

Ook een mogelijkheid die je als test kan doen is indien de V7 niet via utp kabel rechtstreeks verbonden is met de internet box van deze eens op die manier aan te sluiten met een lange voorlopig utp kabel.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2125 reacties
  • 22 april 2025

@ldb01 Mag ik je eerst vragen om alle toestellen eens te resetten? Indien de problemen zich daarna nog voor doen kijken we het verder na. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 75 reacties
  • 29 april 2025

Volledige reset helpt helaas niet. Ondertussen heb ik al wel enkele “workarounds” voor het probleem gevonden. Vb 10 sec pauzeren en dan verder gaan ofwel ga naar Home » Mijn videos » OK » selecteer de geblokkeerde stream op de bovenste lijn » OK. Als het toch nog misloopt zit er niets anders op dan het hele programma van in het begin te hervatten. Zonder Replay+ is dat echter een ramp.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3452 reacties
  • 30 april 2025

@ldb01 Ik zie toch dat je modem niet meer herstart is sinds februari. Misschien heb je enkel de decoders (toestellen die verbonden zijn met je TV ) herstart?

Kan je je internetbox toch nog eens herstarten en als dat niet helpt resetten

Reageer