Skip to main content
Vraag

TV Box geen connectie, ook niet na reset

Sinds een aantal weken krijg ik (onregelmatig) het bericht op de TV: “geen verbinding met het netwerk. Uw TV Box kan geen contact maken met het Proximus TV-netwerk. Selecteer … “. Dikwijls daaraan voorafgaand verminderde kwaliteit van beelden (met horten en stoten en veranderende kleuren - heb ik sowieso bij de HD kanalen, vb. ik moet naar 1 kijken op 401 en niet op 1, VTM op 403 en niet op 3 ..). Alles resetten helpt niet. TV aansluiten aan HDMI of Scart maakt geen verschil. Al de rest werkt wel, ik kan TV kijken via Wifi op laptop via Pickx of streamen vanaf VRT Max. Soms werkt ook Netflix of het tonen van opnames, het is telkens live TV die niet meer werkt.

Bellen of chatten geeft telkens de aanbeveling ‘reset de TV Box’.

Opstelling is Internet Box, dan via Ethernet over Power naar de TV Box en via Scart of HDMI naar TV. Ik heb een Wifi booster, maar denk dat mijn TV Box dit (nog) niet kan gebruiken.

Enige suggestie?

11 reacties

Martin
  • 33162 reacties
  • 5 februari 2025

kan je als test de TV box verbinden met een voorlopige lange utp netwerkkabel aan de internet box rechtstreeks

Mutlie
  • 1949 reacties
  • 5 februari 2025

Aangezien ik lees “scart” is het een v5 of v5 compact decoder. De 4k decoders (v6 en hoger) hebben deze aansluiting niet meer. Ook lees ik “onregelmatige onderbreking”.
Mogelijk is de decoder aan vervanging toe?
De medewerkers kunnen hier mogelijk meer over zeggen en eventueel omruilen. Bedenk wel dat zij jouw gegevens hiervoor nodig hebben. Zorg er dus voor dat je forumprofiel is aangevuld door zoveel mogelijk gegevens in te vullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent!)
De met "privé aangeduide tekstvelden kunnen enkel Proximus medewerkers bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je ook nog bijkomende nuttige informatie vermelden.. Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Martin
  • 33162 reacties
  • 5 februari 2025
HildeM schreef:

Opstelling is Internet Box, dan via Ethernet over Power naar de TV Box en via Scart of HDMI naar TV. Ik heb een Wifi booster, maar denk dat mijn TV Box dit (nog) niet kan gebruiken.

@HildeM mijn vorig voorstel was om eerst die “ethernet over power” eens te vervangen door een voorlopige Utp netwerkkabel.

Moest je nu  geen netwerkkabel hebben die lang genoeg is, zou je ook de wifi booster er kunnen voor gebruiken om zo eens de test te doen 

Want aangezien je de internet box en decoder ook al gerest hebt zou het nuttig zij om die test via lange netwerkkabel of wifi booster eens te proberen, zo kunnen de PX moderatoren beter een belissing nemen wat er verder nog als oplossing kan aangeboden worden.

NB:

• ik ga van de veronderstelling uit dat je met resetten toch niet bedoeld dat je even eens de spanning volledig onderbroken hebt van je toestellen.
  • Nu worden de V5 decoders wel stilaan allemaal uit circulatie genomen, normaal  krijg je daar een bericht over als je aan de orde bent, maar de PX moderatoren kunnen ook evt beslissen om die om te ruilen, wat nog niet direct verzekert dat je probleem daarmee zal ook opgelost als de reden ergens anders ligt bv aan je “ethernet over power” .
    En ook nog dit:
              indien een V5 zou vervangen worden door V7 ivm met je oude opnames: 
    Vanaf 11 juni 2024 bewaren we je opnames 60 dagen lang. 
    Heb je opnames van vóór 11 juni om gedurende lange termijn te bewaren? Geen zorgen, die blijven beschikbaar tot 30 juni 2025.
    Check de ‘laatste kans’ rubriek en mis geen enkele opname. Meer info hier

• Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 5 februari 2025

Forum profiel aangepast

• Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 5 februari 2025
Martin schreef:
HildeM schreef:

@HildeM mijn vorig voorstel was om eerst die “ethernet over power” eens te vervangen door een voorlopige Utp netwerkkabel.

Moest je nu  geen netwerkkabel hebben die lang genoeg is, zou je ook de wifi booster er kunnen voor gebruiken om zo eens de test te doen

• ik ga van de veronderstelling uit dat je met resetten toch niet bedoeld dat je even eens de spanning volledig onderbroken hebt van je toestellen.
  • Nu worden de V5 decoders wel stilaan allemaal uit circulatie genomen, normaal  krijg je daar een bericht over als je aan de orde bent, maar de PX moderatoren kunnen ook evt beslissen om die om te ruilen, wat nog niet direct verzekert dat je probleem daarmee zal ook opgelost als de reden ergens anders ligt bv aan je “ethernet over power” .
    En ook nog dit:
              indien een V5 zou vervangen worden door V7 ivm met je oude opnames: 
    Vanaf 11 juni 2024 bewaren we je opnames 60 dagen lang. 
    Heb je opnames van vóór 11 juni om gedurende lange termijn te bewaren? Geen zorgen, die blijven beschikbaar tot 30 juni 2025.
    Check de ‘laatste kans’ rubriek en mis geen enkele opname. Meer info hier

Ik zou kunnen zoeken naar een kabel, maar het probleem is dat het fenomeen niet altijd optreedt, vb. nu is er wel beeld, dus connecteren aan de booster gaat wss hetzelfde resultaat geven (beeld), maar ik verdenk ook idd eerder de Ethernet over power, vandaar dat ik de Wifi optie op de nieuwe TV Box wel genegen ben.

ivm met reset, idd “de tandenstoker methode” gebruikt :-)

Martin
  • 33162 reacties
  • 5 februari 2025

@HildeM Dan zou je best ook eens de wifi booster zetten op de plaats waar je de wifi TV box zou gebruiken en de TV box aansluiten met netwerkkabeltje op de wifi booster,  want als het via die wifi booster niet goed werkt (te weinig wifi ontvangst van de internet box op die plaats) dan zal het ook niet werken met een wifi TV box dan.
Al zou je in dit geval de wifi booster dan ergen tussenin kunnen zetten waar wifi ontvangst nog genoeg binnenkomt om zo dan de wifi decoder via wifi verbinding te laten maken met je wifi booster.

Of in het kort: een wifi decoder via wifi gebruiken heeft maar zin als er genoeg wifi ontvangst is op de plaats waar je wifi decoder staat.

• Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 5 februari 2025

daarnet weer problemen (“gehakt beeld en klank, met opspringende kleuren”). Ik heb de booster wat verzet - in principe net iets verder van de Internet box dan nu en met een korte Ethernet kabel (ik vond geen andere) verbonden aan de TV box. Probleem opgelost! (zelfs HD kanalen komen goed door). Dus een Ethernet over Power probleem? De kabel ligt nu wel in de weg, dus kan niet zo blijven liggen, maar ik denk dat het Wifi signaal (vanaf booster) sterk genoeg is, met laptop of telefoon nooit enig probleem gehad, (dus ook voor TV Box?, moest die TV Box wifi ondersteunen) ...

Bedankt voor de support in ieder geval. Ik ga wss morgen eens informeren om de TV Box te laten vervangen door een model dat wifi ondersteunt.

Martin
  • 33162 reacties
  • 5 februari 2025

@HildeM Als de PX moderatoren e.v.t. morgen je vraag hier oppikken om de oude TV box te vervangen door ene met wifi  (V7c decoder), kunnen zij u hier ook altijd mee verder helpen, enfin je zie maar waar je het eerst resultaat hebt ;-)

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2092 reacties
  • 6 februari 2025

@HildeM Gezien het probleem is opgelost door de tv box met de booster te verbinden gaat het probleem inderdaad hebben gelegen bij de andere verbinding.

Jouw huidige tv box omruilen naar één met wifi kan maar omdat je huidige niet defect is gaat het dan om een commerciële omruiling en hier zijn kosten aan verbonden.

• Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 6 februari 2025

Contact gehad met support. Ze wilden voor de zoveelste keer de Internet Box resetten - dat staat blijkbaar zo in de procedure - en ik heb geweigerd. Ze vervangen alleen defecte TV Boxen (en de mijne is niet defect, … tenzij ik hem eens zou laten vallen wss), of TV Boxen van klanten met streamingdiensten VIA PROXIMUS (ik heb wel Netflix, maar rechtstreeks en wel gestreamed via de TV Box trouwens). Anders kan ik betalen voor een nieuwe TV Box, of mijn abonnement upgraden. (ik kan natuurlijk ook mijn abonnement stoppen en streamen via VRT Max, VTM Go, Netflix, … ). Ik heb support laten weten dat ik mijn beslissing ging laten horen. (BTW, niks persoonlijk tegen de persoon die ik in chat had, zij volgde gewoon het proces). Concreet: ik heb de oplossing (dankzij dit forum, maar commercieel lukt het niet blijkbaar)

• Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 7 februari 2025

@DaisyS ik snap dat eigenlijk niet goed. Jullie leveren een service (TV), die ik al jaren afneem en waarvoor ik betaal - eerst via een nummer van mijn echtgenoot, nu via eigen nummer. Die dienst wordt geleverd met enkel apparatuur van Proximus en een door Proximus goedgekeurde configuratie (lijn, internet, Internet Box, Ethernet over Power doosjes, TV Box) en werkt al die tijd niet naar behoren (HD kanalen geven gebrekkig beeld) en nu helemaal niet meer (ook niet HD kanalen tonen nu “gehakt beeld en klank”). Om het te doen werken zijn een aantal mogelijkheden, waaronder het inslijpen van een Ethernet kabel in ons huis van boven naar beneden, of het vervangen van de TVBox door een recenter model. Dus, u vertelt me nu dat om jullie dienst naar behoren te laten werken, ik ofwel de eerste oplossing kies ofwel (extra) betaal?