mijn V5 decoder begint af en toe te haperen en proximus heeft me de nieuwe V7 opgestuurd.
ik heb 2 TV’s verbonden op 1 decoder. De ene tv staat gericht naar de keuken, de 2de staan gericht naar de woonkamer. ik hoef geen 2 decoders want beide spelen hetzelfde beeld af.
de nieuwe V7 heeft enkel 1 HDMI uitgang en kan de andere TV dus niet meer aansluiten via de analoge stekkers. ik kan echter wel nog een oudere werkende V5 kopen op 2dehands. als ik zo ene aansluit, gaat proximus me dan een 2de decoder huur aanrekenen aangezien ze weten dat ik een V7 heb maar ze een V5 detecteren op het netwerk (heb hier veel topic’s zien passeren over ‘gekochte’ decoders).
ik wil eigenlijk niet overstappen naar een V7, maar heb geen keuze.
mogelijkheden om een V5 te kopen is er ook niet, enkel een 2de huren aan 8€/maand.
en dat vind ik te gek. ofwel koop ik een HDMI splitters ofwel een oude V5 op 2dehands. jammer dat proximus niet toelaat om decoders zelf aan te kopen.
op ons appartement aan zee hebben we enkel kabel en hebben bij telenet zo een decoder gekocht voor 99€ en die werkt al 5jaar.
bij belgacom zou zoiets me dan 8€ x 12maand x 5jaar = 480€ kosten, dat is toch absurd