Goeie morgen
Gisteren en eergisteren hebben onze Android v7 boxes een update ontvangen. Sindsdien hebben ze problemen om de Pickx app te openen.
Wanneer je op de Home knop duwt krijg je enkel de geinstalleerde Android apps te zien (Netflix, Disney+, Prime,….), van heel de interface van Proximus is echter geen spoor meer.
De decoder zegt dan ook dat er geen verbinding zou zijn met het Proximus TV netwerk.
Wanneer je dan Back duwt kan je wel TV kijken en zappen.
Gezien de update al langer op 1 van de andere decoders gebeurd was, en deze niet meer ging, heb ik ze omgewisseld. Het toestel met de update werkte ook niet op de locatie van het werkende toestel.
Deze ochtend heeft het werkende toestel zijn update gekregen en geeft nu dezelfde symptomen.
Er is niks veranderd aan de opzet van het netwerk.
We hebben hier een “1-VLAN-oplossing” waarbij mijn eigen Unifi router de router is (rechtstreeks achter de ONT) en de decoders mee in mijn “eigen” netwerk. Dit werkt al meer dan een jaar zo en er zijn geen wijzigingen gebeurd aan de opzet.
De enige wijziging die gebeurd is is de update van de decoders.
Gezien zaken als Netflix, Prime, Disney+ werken op de Android box, ook TV an sich werkt op de Android box (dus heel het multicast gebeuren is ook in orde) lijkt er iets gek te zijn met die update ?
Vraag
Geen Pickx op v7 na upgrade
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.