Om bepaalde problemen met de V7 en lipsync op te lossen is het nodig om de TV Box zijn weergave op een vast getal te zetten in plaats van op automatisch.
Dit doe je via: Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Weergave - Resolutie - ipv automatisch kies je een vaste resolutie uit de lijst.
Omdat de PX moderatoren je maandag vlot zouden kunnen verder helpen:
Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is). In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.
Om bepaalde problemen met de V7 en lipsync op te lossen is het nodig om de TV Box zijn weergave op een vast getal te zetten in plaats van op automatisch.
Dit doe je via: Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Weergave - Resolutie - ipv automatisch kies je een vaste resolutie uit de lijst.
Bedankt voor je snelle reply en excuses voor mijn trage. Blijkbaar kwamen alle mails ivm dit forum in mijn spam folder terecht.
In andere topics had ik gelezen dat medewerkers je beter kunnen helpen wanneer je in je profiel bepaalde informatie invult, wat ik bij creatie onmiddellijk gedaan heb.
Ondertussen heb ik het antwoord van @DaisyS geprobeerd en daarmee lijkt het probleem opgelost te zijn!
Ik weet niet of opnieuw reageren in deze topic ervoor zorgt dat deze geopend wordt maar het probleem blijft zich herhalen.
Ik kies een nieuwe, vaste waarde als resolutie en enkele minuten gaat het goed. Maar bij een volgende opstart van de tv zit er weer een speling op de lipsync. Dit op zowel TV, Netflix, Disney+, …
Mijn profiel is aangevuld met de nodige gegevens, hopelijk neemt een medewerker dit topic op. Eenmaal dat je je bewust bent van het profiel, kan je niets anders meer opmerken :).
Soms kunnen de PX moderatoren ook via instellingen die ze veranderen, de lipsync beter maken , maar zij komen pas dinsdag terug op het forum langs.
henCer schreef:
Beste,
Ik weet niet of opnieuw reageren in deze topic ervoor zorgt dat deze geopend wordt maar het probleem blijft zich herhalen.
Ik kies een nieuwe, vaste waarde als resolutie en enkele minuten gaat het goed. Maar bij een volgende opstart van de tv zit er weer een speling op de lipsync. Dit op zowel TV, Netflix, Disney+, …
Mijn profiel is aangevuld met de nodige gegevens, hopelijk neemt een medewerker dit topic op. Eenmaal dat je je bewust bent van het profiel, kan je niets anders meer opmerken :).
ik ben benieuwd wat betreft de lipsync of de Wifi Android decoder (V7C) minder problemen gaat geven! Want het is toch een probleem dat altijd maar opnieuw opduikt, maar gelukkig toch niet bij iedereen.
@henCer indien je de mogelijkheid hebt van met een voorlopige lange utp kabel de decoder rechtstreeks te verbinden met de bbox om te zien of dit iets zou uitmaken, maar wil nog niet zeggen dat het zo zeker 100% in orde zal komen maar als het zou goed komen zo, dan weet je ook dat de booster hierin zou meespelen.
Rechtstreeks van de bbox in de kelder naar de decoder (nieuwbouw met meerdere utp-kabels in de muren). Gisteren langspeelfilm bekeken en om de 5-10 minuten ook een lag op het volledige geluid (dus niet enkel voice). Zo’n halve second even helemaal geen geluid er tussen.
Goh, nu lijkt het inderdaad daar aan te liggen. Op zich wel geen structurele oplossing want ik had graag mijn surround sound gehad natuurlijk. Voorlopig heeft er bij mijn weten ook niemand van Proximus gereageerd.
Mensen die van proximus zelf zijn hebben het volgende PX symbool naast hun naam staan:
Wat je eventueel nog kan proberen is de soundbar via een spdif kabeltje te verbinden rechtstreeks met de tv ofwel met de decoder indien de tv geen spdif uitgang heeft.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.