Skip to main content

Zeer traag internet, anno 2012 nog steeds ADSL!

• February 9, 2012
  • 11 reacties
  • 746 Bekeken

Hallo Eva,

Kunt u mij een nieuwe datum doorgeven wanneer VDSL beschikbaar wordt gesteld op mijn lijn?

De vorige datum is al ruim overschreden. (zie antwoord Eva hieronder).

Met 1 ADSL modem, 1 digitale TV, soms 3 personen die aan het surfen zijn, 1 download die bezig is, daalt de internetsnelheid enorm.

U begrijpt dat ik, terwijl ik bestookt wordt met reclame van uw naaste concurrent die standaard een veel hogere internetsnelheid en HD TV aanbiedt, ik Belgacom niet kan blijven verantwoorden bij mijn gezinsleden.

Wilt u alstublieft laten weten of ik deze eeuw nog over VDSL kan beschikken?

Alvast vriendelijk bedankt.

Popolo

026364690

-----------------------------------

Beste Popolo,

Volgens onze meting zou VDSL2 voor u beschikbaar moeten zijn op 01/11/2011.
Houd er rekening mee dat deze datum nog kan veranderen.

Mvg,

Eva van Belgacom
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

11 reacties

• Practitioner
  • February 9, 2012
Heb je zelf al eens de test gedaan wat die geeft zie hieronder en klik op HIER

BGC-TV Beschikbaarheid & Aansluitmogelijkheden
je kan altijd eens contact opnemen met de klantendienst op 0800 22 800 waar ze u graag verdere info zullen verschaffen
Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest? klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank
(Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)
Dan kan je één van de volgende resultaten krijgen:
• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)
• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)
• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)
• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)
♦ Bel 0800 22 800 (gratis ) voor: telefonie, internet, televisie http://support.nl.belgacom.be/app/contact?rid=B_CBUSUPMULBBAcommunication_right_NL" target="_blank

• Klantendienst: Ma tot Vr: van 7 tot 22 u Zat: van 8 tot 22 u
  • Technische dienst: Ma tot Vr: van 7 tot 22 u ( Za en Zon: van 8 tot 22 u )
  • Facturatie: Ma tot Vr: van 8 tot 18u30

• February 10, 2012
Beste popolo,

Momenteel kan ik u helaas geen datum geven wanneer VDSL2 bij u beschikbaar zal zijn.

Met vriendelijke groeten,

Eva

• Apprentice
  • February 10, 2012
da's een eerlijk antwoord, maar wel een pijnlijk

succes met uw beslissing (de supersolden net afgelopen aan de overkant)

mvg

• Practitioner
  • February 10, 2012
Xenne, ze zeggen toch altijd eerlijk duurt het langst

• Auteur
  • Rising star
  • February 10, 2012
Eva,

Dank u wel voor het eerlijke maar pijlijke antwoord (auw!)

Ricy,

Dank u wel voor de link naar de Belgacom beschikbaarheidstest.

Sinds begin 2011 heb ik deze al ongeveer 1000 keer (enfin, ik overdrijf, zeker al 50 keer) aangeklikt om steeds hetzelfde resultaat te krijgen, namelijk GEEN HD TV, GEEN VDSL!

Het lijkt dus normaal dat ik even wil vragen wanneer Belgacom van plan is die geweldige internetsnelheid en HD TV beschikbaar te maken waarmee ze begin 2011 reclame maakten.

Xenne,

Het lijkt van jouw kant misschien wel leuk om een beetje sarcastisch over te komen (weet ik, ik doe hetzelfde), maar het feit blijft dat ik wel betaal voor internet favorite, maar niet bij de gelukkigen hoor die al beschikken over VDSL.

Toch vriendelijk bedankt voor jullie "hulp".

Popolo

• Apprentice
  • February 10, 2012
geachte Popolo

sorry, als ik sarcastisch overkwam? maar dit was eigenlijk totaal mijn bedoeling niet, en ik begrijp ook niet waarom je het zo interpreteerde.

wat die supersolden betreft, is effectief zo dat er supersolden waren bij telenet in de maand januari 2012, deze zijn nu afgelopen.

wat succes met uw beslissing betreft... je moet beslissen of je bij belgacom gaat blijven wachten op vdsl2, of je geluk (al of niet tijdelijk) elders gaat zoeken. da's niet zo'n gemakkelijke beslissing veronderstel ik.

in elk geval is jouw favorite abo momenteel zinloos, je kan downgraden naar een goedkopere formule maar dan hang je weer een jaar vast, en dat wil je wellicht niet

mvg

• Auteur
  • Rising star
  • February 10, 2012
By the way Xenne,

Ik heb nog niets beslist, en voor zover ik weet zijn er aan de overkant nog steeds koopjes te doen!

Misschien moet je bij wijze van marktonderzoek toch eens checken!

Uw toegenegen.

Popolo

• Auteur
  • Rising star
  • February 10, 2012
Hallo Xenne,

De zin "succes met uw beslissing (de supersolden net afgelopen aan de overkant)" schoot er even in in het verkeerde keelgat, maar goed, het zal wel aan mij liggen.

Ik had je laatste reactie nog niet gelezen, voordat ik mijn laatste post opgestuurd had.

Ik heb nooit gezegd dat ik daadwerkelijk ging overstappen naar een concurrent van Belgacom, dus stop met reclame te maken voor Telenet 🙂.

Buiten de internetsnelheid en het ontbreken van HD TV heb ik goede ervaringen met Belgacom.

Ik wilde aanstippen dat Belgacom in mijn buurt achter blijft met de internet-snelheid in vergelijking met Telenet (je kent ook de fabelachtige snelheden die zij voorstellen).

Wat me op de lever ligt, is dat Belgacom met vanalles bezig is (Belgacom Fon, TV everywhere,...), en Eva mij verteld dat er nog geen vooruitzicht is op beschikbaaheid VDSL, waardoor ik de indruk krijg dat het upgraden van bestaande lijnen niet echt een prio is.

Groetjes.

Popolo

• Practitioner
  • February 11, 2012
• Inderdaad dit moet frustrerend zijn voor u maar er zijn verschillende factoren die meespelen in zo'n uitbreiding naar VDSL2 mogelijkheden zoals uitgelegd op mijn blog onder de hoofding hier => ♦ Als VDSL2 nog niet beschikbaar is!
Mvg.

• Apprentice
  • February 11, 2012
dank voor uw reactie, Apollo

er zullen idd wel goeie redenen zijn waarom vdsl2 voor jou niet beschikbaar is... zich daarover opwinden heeft weinig zin. je moet het gegeven voorlopig aanvaarden en dan is het aan jou om te beslissen of je wil blijven wachten of niet.

hopelijk tot gauw, op vdsl2

mvg

• Practitioner
  • February 11, 2012
Xenne nu maak je wel veel reclame voor BGC vind ik !! ( grapje )
ik hoop dat er af en toe nog een mag gelachen worden ook hé zelfs met die flauwe grappen van mij !

Mvg.