Skip to main content
Vraag

Beeld bevriest, na het overschakelen van een opname naar een live programma (2 decoders V6)

  • October 12, 2022
  • 10 reacties
  • 280 Bekeken

Ik heb 2 decoders V6.

Op één daarvan bevriest het beeld na een 3tal seconden, wanneer ik overschakel van een opgenomen programma en terug live wil kijken. Veranderen van zender geeft geen oplossing. Na 3 seconden bevriest alles weer.

Hij doet dit enkel als ik net een opgenomen programma heb bekeken.
Als je hem lang genoeg uitzet is alles terug normaal, tot je weer een opgenomen programma hebt bekeken ...

De 2e decoder doet dit niet.

Beiden zijn verbonden via PLC. Resets lukken niet … 

 

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

10 reacties

Martin
  • October 12, 2022

Staan beide decoders dan op of heb je het ook als enkel de probleem decoder opstaat?

Wat je als test kunt doen is de beide decoders eens wisselen van plaats om te zien of het probleem bij de zelfde decoder blijft optreden.


  • Auteur
  • Practitioner
  • October 12, 2022

Ook als de probleemdecoder alleen op staat!

Zal ze eens van plaats wisselen om te zien of het probleem bij de decoder zelf blijft.


YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • October 13, 2022

Uw lijnwaardes zien er alvast in orde uit.

Laat zeker weten of het op 1 decoder voorkomt of als alle decoders op de lijn deze storing hebben.


  • Auteur
  • Practitioner
  • October 13, 2022

@YorickP @Martin 

Het probleem verhuist dus mee met die ene decoder, de andere blijft het goed doen.

Vervangen? Maar dan moet het wel een V6 zijn! 

Want ik heb een V7 al gehad, en met die had ik zowaar nog meer problemen!


jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Motivator
  • October 13, 2022

Hier komt er nooit een V7 binnen! Wat een klucht


  • Auteur
  • Practitioner
  • October 14, 2022

@YorickP @Martin 

Het probleem verhuist dus mee met die ene decoder, de andere blijft het goed doen.

Vervangen? Maar dan moet het wel een V6 zijn! 

Want ik heb een V7 al gehad, en met die had ik zowaar nog meer problemen!

Het strafste is eigenlijk dat betrokken decoder het van juni tot oktober wel goed heeft gedaan, totdat ik de 2e decoder (ook een V6, en dit na een falende V7 die ik heb teruggestuurd) heb geinstaleerd.


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • October 14, 2022

@Wim Hoorelbeke Kan je eerst eens proberen of een reset van je decoder helpt ? Als dat niets oplost, kunnen we je V6 vervangen. 


  • Auteur
  • Practitioner
  • November 4, 2022

Het gaat hier van kwaad naar erger begot. Begint nu zelfs voor te komen op de goed werkende TV box. Alsof dit moedwillig in de hand gewerkt wordt. Zelfs tijdens het zappen durft het signaal nu al eens weg te vallen. Dan kun je weer 5 min wachten toch het terug komt. Pfff

Wat is dat hier allemaal zeg. Wordt er met mijn signaal gefoefeld? Is precies minder goed geworden bij vroeger waar ik nooit problemen had.


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • November 8, 2022

@Wim Hoorelbeke 

Ik heb je aansluiting geupgrated, is het nu beter?

 

Geert


  • Auteur
  • Practitioner
  • November 8, 2022

@GeertC 

Is sowieso een heel stuk beter, maar nog geen 100%

Signaal valt nog weg maar is nu makkelijkr te herstellen door naar andere zender te zappen.

Er is al een technieker voorzien die morgennamiddag langs komt.