Skip to main content
Vraag

Identificatie Pay en Go

  • July 5, 2021
  • 17 reacties
  • 264 Bekeken

Al 2 uur aan het proberen om mijn pay en go te identificeren.  ID kaartlezer werkt en vraagt pin, maar. krijg dan bericht dat er geen veilige verbinding kan gemaakt worden met eid.proximus.be. Zijn er andere vormen om zich te identificeren?  Ik heb geen mogelijkheid om me te verplaatsen (cuarentena maatregelen) 

 
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

17 reacties

Martin
  • July 5, 2021

voor de verschillende methoden zie uitleg → Identificatie van je prepaidkaart | Proximus

 


Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • July 5, 2021

Ter info

Identificatie van je prepaidkaart | Proximus

bv. via bancontact

P.S. Er zijn nog berichten op dit forum dat via e-id er soms/regelmatig problemen zijn (herhaaldelijk opnieuw proberen en history/cache wissen kan dan soms/regelmatig een oplossing bieden)


Martin
  • July 5, 2021

Maar één van de andere methoden zullen wel werken.  

bankcontact geldt wel maar voor 18 maanden en dan moet je opnieuw identificeren.

voor de verschillende methoden zie uitleg → Identificatie van je prepaidkaart | Proximus

 


Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • July 5, 2021

@Martin @M_016 hebben de juiste info al bezorgd :thumbsup: Alvast bedankt :ok_hand: Groetjes,Joel


  • Auteur
  • Apprentice
  • July 5, 2021

Het probleem blijft duren…. Ook geprobeerd via een familielid die Proximus gebruikt via SMS nummer 8804 de boodschap gezonden IDENT + 2maal het te identificeren nummer.  Antwoord: De dienst zou niet beschikbaar zijn.  Wat is er gaande??

 

 

Martin
  • July 5, 2021

dan zal je u moeten laten verder helpen door een proximus forummedewerker.

heb je ook probleem als je laadt voor 1€ via bank?


Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • July 5, 2021

@aboone1955 Ik heb een dossier 48575772 overgemaakt aan de bevoegde dienst.Zij gaan het verder onderzoeken en ook zelf terug contact met u opnemen.Alvast excuses voor het ongemak.Groetjes,Joel.


  • Auteur
  • Apprentice
  • July 6, 2021

24 uren later - nog altijd zonder oplossing… zelfs geen contact

 

AntonellaD
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • July 6, 2021

@aboone1955  Het dossier werd nog niet in behandeling genomen. Indien dit voor jou mogelijk is, mag je ook altijd langskomen in de Proximus shop om de identificatie in orde te maken. Groetjes, Antonella


  • Auteur
  • Apprentice
  • July 6, 2021

Ik mag me niet verplaatsen (quarantaine) en had in feite gedacht en gehoopt dat alles online kon gebeuren..??  Blijkbaar niet.

 

 

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • July 6, 2021

@aboone1955 hebt u het eventueel met 1 euro bancontact geprobeerd?

ID kaartlezer werkt en vraagt pin, maar. krijg dan bericht dat er geen veilige verbinding kan gemaakt worden met eid.proximus.be

Vraagje kunt u bv. zonder enig probleem een verbnding maken met e--id naar MySocialSecurity, MyFin Tax on web?

Ik stel me de vraag in hoeverre het probleem niet verbonden is aan een antivirusprogramma en/of met één of ander certificaat?

Hebt u eventueel bv. naast Edge eventueel geprobeerd met Firefox of Chrome?

 


  • Auteur
  • Apprentice
  • July 6, 2021

Geen probleem om verbinding te kamen met MyFin Tax on web of Doccle be.  Ik gebruik Safari als browser en alsook Google Chrome met MacOS BIG SUR.  

Maar ook via SMS met een familielid die een abonnement heeft bij Proximus kan de chip niet geïdentificeerd worden.  Wat me doet vermoeden dat het wel degelijk een probleem is bij Proximus en of de aangekochte chip.


Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • July 6, 2021

Ik vrees dat er dan niets anders opzit dan te wachten op een nieuwe reactie van een Proximus-medewerker op dit publieke forum

Verleden jaar heb ik ook problemen gehad met P&G identificaties, boodschap was “ongeldig nummer”

Proximus medewerkers hebben toen SIM-kaartnr en GSM-nr in de database gekoppeld om het probleem te op te lossen

Op basis van “er kan geen beveiligdde verbinding gemaakt worden” vermoed ik evenwel dat er zich hier een ander (technisch) probleem stelt


Martin
  • July 6, 2021

dit probleem wordt nog gemeld en is inderdaad best dat iemand bij Proximus dit verder probeert op te lossen, want zelf in de Prox shop konden ze dit ook niet altijd oplossen.


  • Auteur
  • Apprentice
  • July 7, 2021

Uiteindelijk naar een Prox Shop - alles is in orde.  Bedankt aan allen die me een handje toestaken

 

 

Martin
  • July 7, 2021

Fijn te horen dat het dan toch in orde gekomen is :thumbsup_tone2:


HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • July 7, 2021

Fijn dat het in orde is, ik sluit bijgevolg dossier 48575772. Groetjes, Heidi