Skip to main content
Vraag

Verstoord TV-signaal

  • October 29, 2020
  • 4 reacties
  • 385 Bekeken

Sinds een aantal dagen is het signaal van de decoder op de TV zeer slecht: een dubbel en trillend beeld met groene strepen, al was er wel nog geluid, maar nu is er ook geen audio meer.

 

De volgende ingrepen verhielpen het probleem niet:

 

De V5-decoder is met een ethernet-kabel verbonden met de Wi-Fi bridge en met een scart-kabel met de TV. Het beeld op de TV is normaal indien een laptop via HDMI wordt verbonden met de TV.

 

Waaraan zou dit probleem kunnen liggen? Verstoorde verbinding? Decoder die niet meer goed functioneert?

 

Alvast bedankt.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

4 reacties

Charlotte.D
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • October 29, 2020

Dag Leen, 

 

Kan je je lijnnummer even aan je profiel toevoegen? Dan kunnen wij verder kijken wat het probleem is.

 

 


  • Auteur
  • Apprentice
  • October 29, 2020

Lijnnummer toegevoegd aan profiel.


YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • October 29, 2020

De lijntesten zien er alvast in orde uit. 

In de meeste gevallen wanneer er haperingen zijn op TV, ligt het aan de draadloze verbinding.

Ik heb wat gedaan om meer stabiliteit te brengen aan de TV verbinding zodat ze meer gaan controleren of verloren pakketen en deze te herstellen. 


YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • October 29, 2020

Laat zeker weten als het beter en wat het resultaat is met andere scart kabel.

Als het vooral gebeurd wanneer u de laptop met hdmi aansluit, kan het zijn dat de ingangen op TV het probleem geeft, indien mogelijk test u andere poorten op TV ook eens uit.