Skip to main content
Beantwoord

Storing op bepaalde zenders


Beste sinds vrijdag klant bij proximus, alles laten installeren door medewerker, alles getest. Normale zenders werken maar bij bv dobbit tv, studio 100 allemaal blokjes, kleuren doorheen. Niet mogelijk tot bekijken van deze zenders terwijl andere zenders wel hd en vloeiend zijn. Wat is het probleem?

Beste antwoord door ThierryW

Warddr, ik heb een aanpassing uitgevoerd, kan je nog eens opnieuw testen via de tv app.
Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

20 reacties

Martin
  • 33084 reacties
  • 10 november 2018
heb je de decoder al eens heropgestart (5 seconden stroomloos zetten en terug laten opstarten)
is de decoder rechtstreeks aangesloten aan de bbox of via draadloze oplossingen dan kun je best deze ook eens heropstarten
zie
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html

  • Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 11 november 2018
Heb reeds alles al gereset. Probleem blijft hetzelfde.

Martin
  • 33084 reacties
  • 11 november 2018
Indien uw decoder verbonden is met een draadloze oplossing zoals PLC's of wifi bridge, dan zou je eens moeten kunnen proberen door hem rechtstreeks met een netwerkkabel te verbinden of via een voorlopige lange kabel die je tijdelijk over de grond legt om te testen of je het dan nog hebt.
NB: de proximus medewerkers komen op zondag niet op het forum.
Je kan wel vandaag gratis bellen naar de helpdesk 080022800 als je dit wenst en anders zal het wachten zijn tot morgen als ze terug op het forum komen.
Moest er op de lange duur geen oplossing kunnen aangeboden worden van Proximus medewerkers uit dan kun je altijd beroep doen op een gratis happy house technieker zie hoe je die desnoods kunt aanvragen hier
>
http://proximus.be/happyhouse

  • Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 11 november 2018
Ik heb geen kabel die zo lang is.. hoe komt het dat het enkel bepaalde zenders zijn dat er een probleem is?
Happyhouse aangevraagd.

Martin
  • 33084 reacties
  • 11 november 2018
dit is inderdaad iets dat raar overkomt als je problemen hebt bij één of meerdere zenders op je decoder maar een echte helder klare uitleg heb ik daar niet voor en die zou van de specialisten van proximus moeten komen, maar het kan heb dit ook al voorgehad vroeger en met ethernet kabel verbonden had ik het niet meer voor.
Daarom hen ik al mijn draadloze oplossingen buiten gezwierd en utp kabels getrokken wat niet altijd evident en gemakkelijk te verwezenlijken is.

  • Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 11 november 2018
Allesinds bedankt voor de reactie. Ik w8 de komst van een technieker af.
Bij telenet had ik deze problemen niet, maar zij werken via de kabel ipv telefoonlijn...

SamuelD
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1305 reacties
  • 12 november 2018
Warddr, ik zie geen storing op je lijn, dat wil in elk geval zeggen dat het signaal goed toekomt tot op je modem. Je decoder kan ik momenteel van op afstand niet bereiken, kan je nog eens de decoder eens volledig herstarten door deze kort van stroom te onderbreken?

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 6492 reacties
  • 12 november 2018
Ik heb dit soms ook, maar ik kon dit tot nu toe oplossen door de PLC-adapter aan de decoderkant een paar keer in en uit te trekken. Blijkbaar komt daar op de contactpinnen na een tijd een lichte oxydatie (nochtans zie je aan de 3 lichtjes geen teken van slecht contact). Ik heb dat wél maar een keer per jaar of zo. 't is maar een suggestie.

Martin
  • 33084 reacties
  • 12 november 2018
Inderdaad Sinjoor het is nogal dikwijls de plc's die roet in het eten strooien, en zoals je zegt zelfs aan de controlelampjes kun je het niet altijd zien.

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 6492 reacties
  • 12 november 2018
Ik werkte in het begin met Ruckus draadloze adapters, die nooit problemen gaven (ik heb die nu ook nog altijd in reserve). Bij omschakeling van V3 naar V4 heb ik destijds ook voor PLC's gekozen, want dat was plaatsbesparender . En buiten zo nu en dan eens flink uittrekken en terug insteken heb ik er geen omkijken naar. Voor de (niet echt) draadloze verbinding tussen mijn zonnepaneleninverter en mijn b-box3 werk ik eveneens met PLC's. Ook dat werkt feilloos op PC, maar ook met een app. Het hangt natuurlijk ook altijd wat af van je electriciteitsnet in huis, en welke apparaten je op dezelfde stroomkring hebt staan. Ik heb bv. eens een storing gehad van één spaarlamp die aan haar einde aan het komen was...Natuurlijk is een directe kabelverbinding altijd het zekerste als dat kan.

Martin
  • 33084 reacties
  • 12 november 2018
Voor pc en zonnepaneel omvormer enz.... ga je minder storingen opmerken want daar wordt gecheckt als een foutief pakketje toegekomen is of zelf er pakketje niet toegekomen is wat natuurlijk niet het geval is bij het IP-TV signaal en je daar de fout vlugger gaat opmerken.

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 6492 reacties
  • 12 november 2018
Zo is dat inderdaad Martin.👌

  • Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 12 november 2018
Technieker langsgeweest, uitgemeten met vaste kabel,blijkbaar probleem met powerline van telenet. Oplossing door de belgacom box niet in de garage te plaatsen maar net naast de tv via telefoonlijn. Raar dat dit niet van in begin gedaan werd.
Probleem opgelost. Bedankt voor jullie hulp.

Mvg

Martin
  • 33084 reacties
  • 12 november 2018
Gewoon omdat het in theorie best is van de bbox zo dicht mogelijk bij de intro te plaatsen dus daar waar de proximus kabel binnen komt en ook de aansluitdoos en VDSL (ADSL) filter NTP2007/TF2007 staat.
Ik heb dit persoonlijk ook zo gedaan met een telefoniekabel de bbox 15 meter verder aangesloten om zo ook de bbox in de living te kunnen zetten en zo van de draadloze apparatuur af te zijn.

  • Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 12 november 2018
Een ander gegeven, tv kijken op gsm hoe doe je dat? Ik kan inloggen op my proximus maar op de tv app wilt hij mij niet aanvaarden?

Martin
  • 33084 reacties
  • 12 november 2018
dan zal iemand van het proximus team dit verder eens moeten checken.
Als hierop van hen geen reactie moest komen, stuur dan mss best een Privébericht (klik hier) met je vraag/probleem.
Maar kijk alvast ook ondertussen eens naar deze uitleg hier
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tve_install/particulieren/support/televisie/proximus-tv-applicatie/van-start-met-de-proximus-tv-app/hoe-krijgt-u-tv-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html

LinosD
Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 585 reacties
  • 12 november 2018
Klopt, best even je gebruikersnaam en beschrijving van het probleem doorsturen via de link die Martin al doorgaf 🙂.

ThierryW
Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 444 reacties
  • Antwoord
  • 13 november 2018
Warddr, ik heb een aanpassing uitgevoerd, kan je nog eens opnieuw testen via de tv app.

  • Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 13 november 2018
Beste, bedankt, het werkt!
Hopelijk vanaf nu steeds werkende apps en toestellen😂

Mvg

ThierryW
Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 444 reacties
  • 13 november 2018
Normaal gezien moet nu alles correct werken, indien er toch nog iets is, laat het ons gerust weten.