Skip to main content
Beantwoord

Verdwenen opnames


Forum|alt.badge.img
Vandaag ontdekte ik dat van een serie (Quantico) 11 van de reeds 20 opgenomen afleveringen mis. Toevallig de eerste 11. Het lijkt er op dat om een of andere reden de digicorder voor deze serie het aantal te bewaren afleveringen heeft verlaagd naar 10. Nochtans heb ik vorig jaar deze instelling voor gans de digicorder op "alle"gezet.
Ik ben niet zeker dat dit de reden is, want dit is blijkbaar enkel op te vragen wanneer er 2 of meer afleveringen nog op de planning staan in het scherm "geplande opnames". Maar ik heb intussen nog een serie gevonden waarbij het aantal te bewaren afleveringen ook naar 10 was verlaagd. Duidelijk een bug in het systeem.

Dus 2 vragen:
- Hoe kan ik van een serie opvragen en wijzigen hoeveel afleveringen er bewaard worden?
- Kunnen jullie even de verdwenen afleveringen terug zetten?


Mvg,
Christophe

Beste antwoord door Christophe007

En het probleem is opgelost. Ik ben per ongeluk zelf op de oplossing gebotst. Je kan namelijk de optie "opnameopties van de serie" ook gewoon terugvinden door in de TV gids een aflevering van de serie in kwestie te selecteren. Daar werkt deze optie altijd.

Ticket mag dicht.
Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
This topic has been closed for comments

29 reacties

Martin
  • 33308 reacties
  • 18 september 2018
misschien zou het helpen door de decoder eens te resetten ivm het aantal opnames dat terugvalt
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

Charlotte.D
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1820 reacties
  • 19 september 2018
Goeiemorgen, wij hebben dit aan ons IT team doorgegeven voor nazicht. Als wij hier nieuws over krijgen, dan houden we je onmiddellijk op de hoogte. Grtjs, Charlotte.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Motivator
  • 70 reacties
  • 19 september 2018
Martin schreef:
misschien zou het helpen door de decoder eens te resetten ivm het aantal opnames dat terugvalt
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

Dat was een terechte opmerking. Spijtig genoeg heeft dit niets veranderd.

Dus ik wacht nog even op een antwoord van Proximus.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Motivator
  • 70 reacties
  • 21 september 2018
Charlotte.D schreef:
Goeiemorgen, wij hebben dit aan ons IT team doorgegeven voor nazicht. Als wij hier nieuws over krijgen, dan houden we je onmiddellijk op de hoogte. Grtjs, Charlotte.

Wat is de status?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Motivator
  • 70 reacties
  • 24 september 2018
Nog altijd geen reactie gehad.

jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1525 reacties
  • 24 september 2018
ik por even de dienst die dit in behandeling heeft

SamuelD
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1305 reacties
  • 26 september 2018
De betrokken dienst heeft zoveel mogelijk terug gezet, normaal zou je nu alle afleveringen tot beschikking moeten hebben.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Motivator
  • 70 reacties
  • 26 september 2018
SamuelD schreef:
De betrokken dienst heeft zoveel mogelijk terug gezet, normaal zou je nu alle afleveringen tot beschikking moeten hebben.

Ik heb dit gisteren avond inderdaad gezien. En ik heb de eerste aflevering van seizoen 2 inderdaad kunnen bekijken. Echter zijn nu de eerste 3 afleveringen terug verdwenen.

Het gaat dus over afleveringen:
S2-E1 van zo 8 juli (maar deze heb ik dus reeds bekeken)
S2-E2 van zo 8 juli
S2-E3 van zo 15 juli

Kunnen julie deze 2 laatste nogmaals terug plaatsen?

jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1525 reacties
  • 26 september 2018
hi, ik heb dit even nagekeken maar kan deze 2 jammer genoeg niet meer voor je toevoegen

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Motivator
  • 70 reacties
  • 26 september 2018
jonathandr schreef:
hi, ik heb dit even nagekeken maar kan deze 2 jammer genoeg niet meer voor je toevoegen

En waarom niet?

jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1525 reacties
  • 26 september 2018
de opnames zijn te oud zodat ik ze niet manueel kan terug plaatsen
ik laat dit opnieuw nakijken door ons engineering team om te zien of zij dit voor je kunnen toevoegen

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Motivator
  • 70 reacties
  • 26 september 2018
jonathandr schreef:
de opnames zijn te oud zodat ik ze niet manueel kan terug plaatsen
ik laat dit opnieuw nakijken door ons engineering team om te zien of zij dit voor je kunnen toevoegen

Gisteren werden deze opnames (en zelfs veel oudere) wel terug geplaatst. Ik heb hier ook eentje van kunnen bekijken. Ik neem aan dat dit toen ook door engineering gebeurd is?

jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1525 reacties
  • 26 september 2018
inderdaad, ik had gehoopt ze zelf te kunnen toevoegen zodat je deze meteen al ter beschikking zou hebben maar helaas 😞

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3427 reacties
  • 27 september 2018
We kunnen die laatste niet meer toevoegen omdat er geen plaats meer is. Kan je even naar PVR gaan en daar bij 'lange termijn' eenaantal opnames wissen ? Als dat gebeurd is, kunnen we er terug nieuwe bijplaatsen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Motivator
  • 70 reacties
  • 27 september 2018
HadewychT schreef:
We kunnen die laatste niet meer toevoegen omdat er geen plaats meer is. Kan je even naar PVR gaan en daar bij 'lange termijn' eenaantal opnames wissen ? Als dat gebeurd is, kunnen we er terug nieuwe bijplaatsen.

Ik stel voor dit even te parkeren tot maandag dan. Een aantal van de films in de "lange termijn" staan op de planning om dit weekend te bekijken. Dus maandag zou er zeker voldoende plaats moeten zijn.

ElsJ
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • 444 reacties
  • 28 september 2018
Christophe007 geef je ons dan een seintje? Groeten Els

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Motivator
  • 70 reacties
  • 30 september 2018
ElsJ schreef:
Christophe007 geef je ons dan een seintje? Groeten Els

Er zou nu voldoende plaats moeten zijn bij de 'lange termijn'.

Charlotte.D
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1820 reacties
  • 1 oktober 2018
Christophe, we hebben dit terug doorgegeven aan ons IT team. We houden je op de hoogte als wij hier meer info over verkrijgen. Grtjs, Charlotte.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Motivator
  • 70 reacties
  • 3 oktober 2018
Charlotte.D schreef:
Christophe, we hebben dit terug doorgegeven aan ons IT team. We houden je op de hoogte als wij hier meer info over verkrijgen. Grtjs, Charlotte.

De opnames werden intussen terug gezet heb ik germerkt. Bedankt daarvoor :)

Rest mij nog enkel mijn 2e vraag: hoe kan ik zien hoeveel afleveringen er van een bepaalde serie worden bijgehouden? Mijn systeeminstelling staat op "alle", maar toch werden er onlangs een aantal series opgenomen met de instelling "10". Ik heb gemerkt dat dit op te vragen is in de optie "Opnameopties van de serie". Echter, deze optie is enkel beschikbaar als er minstens 2 afleveringen in de planning staan. Maar dit gebeurt zelden bij series die maar 1 aflevering per week hebben.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Motivator
  • 70 reacties
  • 12 oktober 2018
Is er intussen al meer nieuws?

LinosD
Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 585 reacties
  • 15 oktober 2018
Voorlopig enkel zoals je zelf al aangaf Christophe, al geven we je feedback uiteraard door.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Motivator
  • 70 reacties
  • 15 oktober 2018
LinosD schreef:
Voorlopig enkel zoals je zelf al aangaf Christophe, al geven we je feedback uiteraard door.

Hoezo "zoals je zelf al aangaf"? Ik wacht nog steeds op een eerste reactie ivm mijn vraag. Die vraag heb ik 4 weken gesteld in mijn initiele post. Dat lijkt me nu toch niet zo moeilijk te beantwoorden? Dit gaat over standaard gebruik van de decoder.

LinosD
Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 585 reacties
  • 15 oktober 2018
Christophe, je schrijft in je laatste bericht (tenzij ik iets over het hoofd zie):

"Rest mij nog enkel mijn 2e vraag" ... "Ik heb gemerkt dat dit op te vragen is in de optie "Opnameopties van de serie". Echter, deze optie is enkel beschikbaar als er minstens 2 afleveringen in de planning staan. Maar dit gebeurt zelden bij series die maar 1 aflevering per week hebben."

Voorlopig dus enkel op die manier.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Motivator
  • 70 reacties
  • 15 oktober 2018
LinosD schreef:
Voorlopig dus enkel op die manier.

Dat is dus geen oplossing he. Dat werkt voor een kleine minderheid van de series, maar werkt dus niet voor het gros van de series.

LinosD
Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 585 reacties
  • 15 oktober 2018
Vandaar ook dat we je feedback hebben doorgegeven, Christophe.