Skip to main content
Vraag

Proximusdiensten niet beschikbaar via Orange


In mijn buitenverblijf heb ik (tegen mijn zin) TV en internet via Orange.
Wanneer ik van daaruit mijn decoder op mijn thuisadres wil programmeren voor het opnemen van een tv-programma, dan lukt dit niet, maar krijg ik steeds een foutmelding.
Hoe kan hieraan verholpen worden ?

17 reacties

ElsJ
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • 444 reacties
  • 26 juli 2018
LuckyLukeRonse kan u ons via onderstaande link u telefoonnummer van thuis doorgeven? Dan kijken we dit graag voor u na Groeten Els

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

ElsJ
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • 444 reacties
  • 26 juli 2018
LuckyLukeRonse welke foutmelding krijgt u precies? Groeten Els

  • Auteur
  • Rising star
  • 16 reacties
  • 26 juli 2018
Wanneer ik via mijn laptop en de internetverbinding van Orange een film wil opnemen (TV-Gids), krijg ik steeds de melding "Er is een fout opgetreden".

ElsJ
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • 444 reacties
  • 26 juli 2018
en kan u wel een film afspelen?

  • Auteur
  • Rising star
  • 16 reacties
  • 26 juli 2018
Ik kan evenmin een film afspelen op proximustv.be...

ElsJ
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • 444 reacties
  • 26 juli 2018
Kan u wel livetv kijken?

  • Auteur
  • Rising star
  • 16 reacties
  • 26 juli 2018
Beste Els,
Thuis maak ik (als tevreden klant) gebruik van de diensten van Proximus. En dit zonder problemen.
Het is slechts wanneer ik in mijn buitenverblijf, via de aansluiting van Orange, beroep wil doen op Proximus (programma's opnemen via TV Gids en bekijken via ProximusTV) , dat alles lijkt geblokkeerd te worden. Ligt de schuld van het probleem dan bij Orange dat de Proximusdiensten blokkeert ?

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3415 reacties
  • 26 juli 2018
Als ik de instellingen voor je tv app nakijk lijkt me alles ok. Welke login gebruik je hiervoor ? Kan je ook eens op een andere locatie testen of het dan werkt, vb op je computer thuis of op je gsm via 4g ? Als je het test via de app op je gsm of tablet moet je locatie wel ingeschakeld zijn.

  • Auteur
  • Rising star
  • 16 reacties
  • 26 juli 2018
Als login gebruik ik mijn e-mailadres luc.de.medts@skynet.be. Zowel op mijn PC's, laptops, tablet en smartphone werkt alles prima. Zolang ik maar verbind via Proximus blijkbaar...

Martin
  • 33186 reacties
  • 26 juli 2018
en ben je zeker dat "locatie" actief staat.

  • Auteur
  • Rising star
  • 16 reacties
  • 26 juli 2018
Waar en wanneer moet die "locatie" actief staan ???

Martin
  • 33186 reacties
  • 26 juli 2018
Even gaan zoeken op de Proximus site zelf hier > https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_proximus_tv_app_europe_users/particulieren/discover/news/bits-and-bytes/kijk-tv-in-heel-de-europese-unie-met-smartphone-of-tablet.html

Daar staat o.a. het volgende te lezen:
“Moet ik iets speciaal doen, om tv te kunnen kijken in Europa via de app?”
- Gebruik je wifi? Dan hoef je helemaal niets te doen. Eenmaal je de app hebt geopend, kun je meteen beginnen kijken naar alle beschikbare zenders.
- Gebruik je mobiel internet via 3G of 4G? Dan moet je eerst zeker de geo-locatie op je smartphone of tablet aanzetten. Alleen zo kun je ook echt tv-kijken via onze app.

  • Auteur
  • Rising star
  • 16 reacties
  • 27 juli 2018
In mijn buitenverblijf gebruik ik WiFi van Orange. En Proximus-diensten worden er geblokkeerd... Rara, waar ligt het probleem ???

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2109 reacties
  • 27 juli 2018
Dit mag normaal geen problemen geven, vroeger kon je de tv applicatie enkel gebruiken op een proximus netwerk, Maar nu gaat dit op elk netwerk binnen de EU.

We zijn dit aan het bekijken, dus nog even overlopen je kan via een ander netwerk, geen opnames bekijken of beheren/opnemen. Live kijken lukt dat wel?

Groeten Geert

  • Auteur
  • Rising star
  • 16 reacties
  • 27 juli 2018
Ik kan dus via WiFi van Orange geen opnames van ProximusTV bekijken of beheren/opnemen. Live kijken van Proximus TV via WiFI van Orange kan al evenmin...

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2109 reacties
  • 27 juli 2018
Hallo, ik heb dit doorgestuurd naar het expert team. We houden je op de hoogte.

Geert

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1012 reacties
  • 30 juli 2018
Dag Luc, welke foutmelding krijg je precies wanneer je met Orange geconnecteerd bent en probeert te kijken via de applicatie? MVG, Wim