Hallo,
Ik heb mijn TV toestel vervangen door een nieuw toestel.
De nieuwe LG OLED TV is aangesloten maar krijg nu enkel VTM te zien.
Andere kanalen worden niet gevonden. Scannen levert niets op, niet automatisch, niet manueel.
Ik kan op de remote ook geen andere kanaal selecteren. Het blijft gewoon op VTM staan.
De cursor om de TV te bedienen werkt wel. Volume etc ok . Beeld van VTM is heel goed.
De vorige TV (ook op Proximus TV ) had nooit problemen met kanaalinstallatie etc. .
Wat ik gedaan heb bij installatie:
-Enkel de TV stroomkabel in het stopcontact gestoken.
-HDMI kabel in poort 3 , daarna poort 2 . Beide tonen enkel VTM
Instellingen staan nu op : decoder HDMI 3
Verbonden apparaat : Broadcom STB Refsw Design Digital STB
Ik heb de bbox 3 modem en de V5 compact decoder herstart.
Decoder ook 3x maal gereset ( zoals in filmpje op Youtube).
Proximus menu wordt na herstart getoond. Met enkel VTM in verkleinde weergave. Geen enkele keuze kan gemaakt worden. Na enkele seconden wordt VTM full screen getoond.
Als ik op de 'guide' button op de remote klik, wordt de TV gids getoond maar volledig leeg.
Onderaan komt de boodschap ‘Er kan geen geldig kanaal gevonden worden’
Controleer of antenne goed verbonden is en start 'Auto tuning' opnieuw.
De 'OK' button opent het 'kanalen' menu ( settings)
-Kanaalafstelling
-Kanaalbeheer
-My Programmes
-HbbTV
Kanaalafstelling brengt met naar de ‘loop’ om kanalen te zoeken maar er wordt dus niets gevonden
Kanaalafstelling staat op 'kabel' en 'automatisch zoeken'
Scant wel en frequenties volgen maar er is niets dat gevonden wordt
kabel DTV 0 kanalen
Kabelradio 0 kanalen
Wat loopt er of doe ik fout ?
Groet Tom
Beantwoord
Nieuwe TV op bestaande configuratie
Beste antwoord door Wim VL
Dag Tom,
je dient niet te scannen naar nieuwe posten. Je dient enkel met de afstandsbediening van proximus je decoder (en zo dus je tv) te bedienen. Zorg dat je op de correcte hdmi aansluiting kijkt en normaal als je dan beeld van de decoder krijgt zou je moeten kunnen zappen en dergelijke.
MVG,
Wim
Bekijk origineelje dient niet te scannen naar nieuwe posten. Je dient enkel met de afstandsbediening van proximus je decoder (en zo dus je tv) te bedienen. Zorg dat je op de correcte hdmi aansluiting kijkt en normaal als je dan beeld van de decoder krijgt zou je moeten kunnen zappen en dergelijke.
MVG,
Wim
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.