Skip to main content
Beantwoord

Geen beeld wel geluid


Dag ,
Sinds ik net thuis kom heb ik geen beeld meer maar wel geluid ....
Zelf de bbox opnieuw opstarten heeft niets uitgehaald .... :(
Help 😞

Beste antwoord door Anonymous

Wat bedoel je met 'hard uitzetten'? Is dat de reset zoals hier beschreven: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html ? Die stappen moet zeker doorgenomen zijn. Groetjes, Wenzel
Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

15 reacties

  • Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 31 mei 2018
Ps ik had een 2 tal uurtjes geleden wel nog beeld !

Martin
  • 33516 reacties
  • 31 mei 2018
ik veronderstel dat je ook de decoder al eens stroomloos gezet hebt en niet alleen de bbox.
Iemand van Proximus gaat hier niet meer reageren op het forum aangezien het 22u voorbij is maar bellen naar de helpdesk kun je wel nog tot 24u voor hulp 0800 22 800

LinosD
Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 529 reacties
  • 1 juni 2018
Shana, ik keek je lijn alvast even na, en die ziet er goed uit tot op je modem. Kan je, zo het probleem zich nog voordoet, de toestellen even herstarten zoals hier beschreven?

  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 14 juni 2018
Dit is toch geen oplossing??!! IEdere keer mn decoder (v6) uit / aan schakelen. Ik dacht dat het aan mn tv lag (7 jaar oude Sony LCD) , maar na aanschaf van een nieuwe Sony LCD, blijft het probleem bestaan. De V6 decoder is NIET goed. Graag actie door nieuwe firmware upload iod.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3452 reacties
  • 14 juni 2018
Hallo Wouter, Kan je me via privébericht (
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679) je telefoon- of klantennummer doorgeven zodat we je lijn al eens kunnen controleren ? Wat gebeurt er juist met de tv waardoor je de decoder moet rebooten ?

  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 27 november 2018
Ik heb dit ondertussen al meer dan 3 weken bijna dagelijks voor: tv opzetten, proximus aanzetten, en op welkomsscherm een zwart beeld, wel geluid. Decoder hard uitzetten en opnieuw opstarten helpt voorlopig, maar kan toch helemaal niet de bedoeling zijn?? Ik kom van meer dan 10j Telenet en daar in gans die tijd geen 1 keer meegemaakt.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3452 reacties
  • 27 november 2018
Dit kan zeker niet de bedoeling zijn. Ik zie 2 decoders aangemeld op je lijn. Heb je dit probleem op beide decoders ?

  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 28 november 2018
Nee, dat klopt, het probleem doet zich maar op 1 decoder voor.

Martin
  • 33516 reacties
  • 28 november 2018
Is dat met een V6 decoder dat je dit voor hebt dan ?

  • 0 reacties
  • Antwoord
  • 28 november 2018
Wat bedoel je met 'hard uitzetten'? Is dat de reset zoals hier beschreven: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html ? Die stappen moet zeker doorgenomen zijn. Groetjes, Wenzel

Martin
  • 33516 reacties
  • 28 november 2018
inderdaad met een harde reset wordt een "factory reset" bedoelt wat men bij proximus dan weer als "reset" benoemd.

  • Rising star
  • 18 reacties
  • 3 december 2018
ShanaM, is uw probleem opgelost en zoja, hoe ? Ik heb hetzelfde probleem met een Sony TV KDL-32BX300, ongeveer 7 jaar oud. De 2 andere TV's (Philips en Samsung) en decoder werken perfect. Decoders verwisseld van plaats, probleem blijft bij de Sony TV. Ervoor stond er een Telenet digicorder, altijd perfect gewerkt. Ook de netwerkverbinding heeft een goede snelheid 60/14 (DL/UL). En als ik de HDMI verwissel van poort krijg ik beeld. Ik moet geen harde reset doen. Ook alle mogelijke instellingen proberen aan/uit te zetten. Heeft allemaal geen effect. Wat nog opvallend is dat het HD lampje vaak uit blijft.

  • Rising star
  • 18 reacties
  • 8 december 2018
ShanaM, laat maar vallen. Probleem is opgelost na een update.

Martin
  • 33516 reacties
  • 8 december 2018
Welke update versie heb je binnengekregen is altijd interessant om weten?

  • Rising star
  • 18 reacties
  • 10 december 2018
B139

Reageer