Een 5-tal jaar geleden heb ik een Dlink-repeater DIR-505 gekocht om te koppelen aan een BBOX2 van Proximus.
Nu poog ik deze te koppelen aan een HP-laptop. De repeater in het stopcontact gestopt en teruggevonden in het netwerkcentrum van de laptop. Doch met de boodschap 'geen internet - beveiligd'. De repeater dient uiteraard contact te leggen met de BBOX2-router. Door het feit dat er op de repeater een WPS-knop zit dient het signaal via de WPS van de router te lopen. Op de site 192.168.1.1 heb ik gekeken adhv het S/N of de WPS 'enabled' staat en dit is zo. Dan heb ik op de repeater een 3-tal seconden geduwd op de WPS-knop en binnen de 2 min. ook op de WPS-knop van de BBOX2-router. Dan begon het groene lichtje op de repeater te pinken; na een 3-tal minuten hield het pinken op en was de WPS-knop uit op de BBOX2-router. Ik poogde via het repeater-signaal op internet te komen op de laptop doch kreeg nog steeds dezelfde boodschap : 'geen internet-beveiligd'. Ik vermoed dat de WPS-knop op de BBOX2-router dient te blijven oplichten? Waarom is deze dan uitgegaan? Is er nog iets anders dat ik dien te wijzigen? Dank voor de hints alvast.
Tom
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.