Skip to main content
Beantwoord

HD op Proximus TV is geen zuiver beeld

  • 7 februari 2018
  • 8 reacties
  • 958 Bekeken

Ik krijg sedert vorige vrijdag 2/2/2018 geen zuiver beeld meer op de HD zenders. De gewone zenders werken perfect, dus er iks niks met mijn TV. Het beeld op alle HD zenders is onstabiel en is ook onvolledig.

Beste antwoord door Martin

lodelcar schreef:
Martin schreef:
Mss best eens proberen door de decoder te heropstarten door zijn netspanning even te onderbreken.


Dank, maar ditmaal lukt het niet.

Probeer nog eens in een welbepaalde volgorde:
- eerst decoder stroomloos zetten (schakelaar achteraan of via zijn netstekker)
- nu bbox stroomloos zetten gedurende 5 sec en dan wachten tot de DSL ledlamp continu blijft oplichten
- nu pas de decoder terug onder spanning zetten
heb je som draadloze toestellen staan tussen decoder en bbox, want die kunne ook meespelen in het probleem dan best deze ook eens stroomloos zetten en enkele minuten wachten om dan de beschreven procedure hierjuist boven beschreven uit te voeren.
Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

8 reacties

Martin
  • 33086 reacties
  • 7 februari 2018
Mss best eens proberen door de decoder te heropstarten door zijn netspanning even te onderbreken.

Peter66
Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 276 reacties
  • 7 februari 2018
Laat je eens weten welke decoder je gebruikt ? Ik heb op 2/2 dezelfde problemen gehad en kon ook niet meer pauzeren, voordien had ik ook al een probleem met opnames wissen ect.
Uiteindelijk hielp reset niet meer en is er een omruiling gebeurd.

  • Auteur
  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 7 februari 2018
[quote=Martin]Mss best eens proberen door de decoder te heropstarten door zijn netspanning even te onderbreken.[/quote

Dank, maar ditmaal lukt het niet.

Peter66
Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 276 reacties
  • 7 februari 2018
Als je alle kabels hebt gecontroleerd ( Je hebt geen losse kabel aan de modem ? ) ook de hdmi-kabel en het probleem blijft èn je hebt een decoder V5 met harde schijf dan is er een probleem met de decoder en kan je best een omruiling vragen.

De V5 met harde schijf , als daarmee dergelijke problemen ontstaan, wel dat gaat er niet beter op worden.

Je kan altijd nog eens een test doen via myproximus
https://www.proximus.be/wps/myportal/mySupport/mySelfRepair
of via 080022800.


Martin
  • 33086 reacties
  • Antwoord
  • 7 februari 2018
lodelcar schreef:
Martin schreef:
Mss best eens proberen door de decoder te heropstarten door zijn netspanning even te onderbreken.


Dank, maar ditmaal lukt het niet.

Probeer nog eens in een welbepaalde volgorde:
- eerst decoder stroomloos zetten (schakelaar achteraan of via zijn netstekker)
- nu bbox stroomloos zetten gedurende 5 sec en dan wachten tot de DSL ledlamp continu blijft oplichten
- nu pas de decoder terug onder spanning zetten
heb je som draadloze toestellen staan tussen decoder en bbox, want die kunne ook meespelen in het probleem dan best deze ook eens stroomloos zetten en enkele minuten wachten om dan de beschreven procedure hierjuist boven beschreven uit te voeren.

Peter66
Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 276 reacties
  • 7 februari 2018
lodelcar had eerder problemen: "Dank, maar ditmaal lukt het niet." schrijft deze.
De V5 met HD , zo vertelde men mij bij PX is gekend voor een korte levensduur en veel problemen.
Men gaat deze ook niet meer omruilen tegen hetzelfde type.

De mijne was vrij jong en het begon met een opname en wis probleem, uiteindelijk kan je het na een reset zelfs niet meer opstarten, die reset doet geen goed aan de HDD.

Hij kan natuurlijk nog eens proberen maar als het dan echt nog blijft : gewoon een gratis ruil vragen.

Martin
  • 33086 reacties
  • 7 februari 2018
Met zo'n heropstart kun je in feite niks verkeerd doen en als het niets opbrengt dan is het uiteraard aan proximus om de beslissing te nemen of een ruil nodig is of de definitieve oplossing is.

NB: Het is ook niet altijd gemakkelijk om conclusies te trekken, bv mijn vader heeft geen problemen met zijn V5, ook niet met opnames en als je hier al de verhalen leest zou je op den duur denken dat iedereen met problemen hebben met de v5 en ze beter allemaal zouden omgeruild worden met de V5c, maar niks is minder waar.
Al moet ik toegeven dat het veel praktischer zou zijn moest iedere klant de zelfde BBOX type en Decoder type hebben, maar dat is natuurlijk weer een utopie want de V6 komt er al aan dus .....

LinosD
Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 585 reacties
  • 8 februari 2018
Lodelcar, kan je ons via deze link even je klant- of telefoonnummer bezorgen, zodat we je lijn even verder voor je kunnen nakijken?

Reageer