Beantwoord
Traag internet voor download/upload
Voor InternetComfort worden volgende Internet snelheden opgegeven : downloadsnelheid : 70 Mbps , Uploadsnelheid 6 Mbps. In de praktijk geeft de Speedtest veel minder : download : 8 Mbps en Upload : 0,5 M Mbps. Hoe kan dit verbeterd worden ?
Beste antwoord door ThomasP
Dag Machtpat, ik heb de verbinding even nagekeken en volgens de laatste testen is de snelheid omlaag gehaald wegens een storing op de lijn (lees: aftakking). Deze zit hoogstwaarschijnlijk op je binnenbekabeling. Een aftakking wilt zeggen dat de telefoonkabel die bij je thuis binnenkomt niet rechtstreeks naar je bbox (eigenlijk het Proximus stopcontact waar je bbox op aangesloten is) gaat, maar dat deze kabel wordt afgetakt. Dit is bijna altijd een telefoontoestel dat voor het stopcontact van Proximus is aangesloten in plaats van erachter. Kijk even op deze pagina voor de installatie-instructies. Hopelijk wordt het zo wat duidelijker.
Wanneer je de aftakking hebt verwijderd, kan je zoals Martin hier aangeeft bellen naar 0800 22 424. Er wordt dan een automatische test gedaan van de verbinding waarna de snelheid, indien alles ok is, terug omhoog wordt gezet.
Mocht dit chinees zijn voor je of het lukt je niet de aftakking te verwijderen, kan er hiervoor ook een Proximus technicus ter plaatsen komen. Ik moet je er wel even bij vermelden dat wanneer de aftakking effectief op je binnenhuisbekabeling zat, dit een betalende interventie is. Ik raad dus wel aan je aansluiting even na te kijken. 😉
Mocht je nog vragen hebben, staan we hier altijd klaar!
Bekijk origineelWanneer je de aftakking hebt verwijderd, kan je zoals Martin hier aangeeft bellen naar 0800 22 424. Er wordt dan een automatische test gedaan van de verbinding waarna de snelheid, indien alles ok is, terug omhoog wordt gezet.
Mocht dit chinees zijn voor je of het lukt je niet de aftakking te verwijderen, kan er hiervoor ook een Proximus technicus ter plaatsen komen. Ik moet je er wel even bij vermelden dat wanneer de aftakking effectief op je binnenhuisbekabeling zat, dit een betalende interventie is. Ik raad dus wel aan je aansluiting even na te kijken. 😉
Mocht je nog vragen hebben, staan we hier altijd klaar!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.