Omdat onze telefoon, internet en tv het niet meer deden op ma.6/11/17, belde ik met m'n gsm naar Proximus. De dag nadien zou er al iemand langs kunnen komen (in de namiddag), en dat kwam mooi uit want mijn man had dan verlof.
Op di.7/11 kwam er inderdaad een technieker langs. Hij stelde vast dat de kabel was gebroken. Voor het herstel zou iemand anders moeten komen. Hij verzekerde ons dat er iemand die dag nog of de dag erna zou bellen om iets af te spreken. (Dat zou dus 7/11 of 8/11 zijn?)
We kregen geen telefoon en daarom belde ik zelf op do.9/11. Ik kreeg te horen dat er iemand die week nog iets zou laten weten. (Dat zou dus vrij.10/11 zijn?)
Op ma.13/11 kreeg ik (op het werk) een sms dat er die dag (!) iemand zou langskomen. Ik bel als antwoord op de sms dadelijk terug om een nieuwe afspraak te maken. Een kwartier was ik aan de lijn, terwijl men probeerde iemand te vinden die mij zou kunnen verder helpen. Maar dan hoorde ik: 'Er is nu niemand bereikbaar, maar ik zal laten terugbellen binnen het uur.'
Dat was niet zo, er volgde geen telefoon.
Zoals te verwachten lag er 's avonds een kaart 'Herstelling van uw Proximus-diensten' in de bus (dat er om 12u iemand was langsgekomen). Ik belde dan zelf terug en kon een afspraak maken voor vrij.17/11 - ergens tussen 8u en 17u!
Je moet al een dosis geluk hebben met wie je aan de telefoon hebt of welke technieker zal komen. Maar met de 2 techniekers die op 17/11 kwamen, hadden we geluk: die hebben dat heel mooi en proper hersteld.
Als we dit doorvertellen, moeten mensen lachen met het absurde ervan. Maar als je het voor hebt, is het wel bedroevend. Het lijkt een beetje op gokken, of met de dobbelstenen werpen: van de uitslag ben je niet zeker. Ik vind dit een amateuristische en onbetrouwbare manier om afspraken te maken:
- Men zegt wel dat er teruggebeld zal worden, maar dat gebeurt niet.
- Jullie beslissen dat er iemand zal komen, maar zonder overleg met mij, en dan is de kans natuurlijk groot dat die technieker voor een gesloten deur staat.
- En als het dan lukt om iets af te spreken, moet ik wel een hele dag voorzien dat er iemand zou kunnen komen, want een specifieker moment aangeven kunnen jullie niet.
Over het herstel zijn we tevreden, maar de weg ernaar toe was bedroevend. Daarom ook dat ik het mail. En dat is dan weer 'Kafka' want waar en hoe kan je een klacht indienen bij Proximus? Ik vind dit nergens terug en zie op forums alleen andere mensen die zich hetzelfde afvragen.
Beantwoord
Hoe klacht indienen bij Proximus?
Beste antwoord door Martin
Het kan op volgende manier (hier een voorbeeld van klacht/vraag omtrent factuur)
surf naar > contacteer onze klantendienst .
* klik achtereenvolgens op: "Regel het meteen" > "ik ken mijn Telefoon nummer" > "OK" > voer nummer in > "Ik heb een vraag over mijn factuur"
> "klacht indienen" (of kies ander optie bv. > "andere vraag")
> scroll naar beneden > Klik op "Mail Ons" >
Vul de voorziene tekstvakken in en klik op "Verzenden"
Bekijk origineelsurf naar > contacteer onze klantendienst .
* klik achtereenvolgens op: "Regel het meteen" > "ik ken mijn Telefoon nummer" > "OK" > voer nummer in > "Ik heb een vraag over mijn factuur"
> "klacht indienen" (of kies ander optie bv. > "andere vraag")
> scroll naar beneden > Klik op "Mail Ons" >
Vul de voorziene tekstvakken in en klik op "Verzenden"
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.