Hallo,
Zo een twee jaar geleden heb ik Proximus TV (tezamen met internet van Proximus) aangeschaft, en ik had vanaf dag één al behoorlijk wat technische problemen wat Proximus TV betreft.
Destijds contact opgenomen met Proximus, en na een hoop gedoe en eigenlijk geen oplossingen omdat ze “ermee bezig waren” heb ik dan maar een tegemoetkoming gekregen in de vorm van een tijdelijke korting op mijn maandelijkse factuur. Ach ja, die enkele euro’s zijn toch beter dan niks, als je met een zeer bescheiden inkomen moet rondkomen.
Nu zijn we ondertussen bijna twee jaar later, en daarbij had ik dan ook gedacht dat de meeste irritante bugs uit de software zouden zijn gehaald (als dat al alles zou oplossen, want met die gedateerde hardware blijven we ook mooi zitten) en dat ik toch wel een positieve TV-kijkervaring zou kunnen hebben - m.a.w. dat de basisfuncties volledig naar behoren functioneren. Dat zou toch wel mogen voor de prijs die je betaalt.
Verkeerd gedacht dus. Ik loop tot op heden nog elke dag tegen technische problemen aan. Af en toe eens een probleem is normaal, maar continu een combinatie van allerlei kleine problemen wordt op den duur toch wel vervelend. Enkele voorbeelden:
- Geplande serieopnames worden vaak opeens geannuleerd (gewoon willekeurig, niet eens bij de start van een nieuw seizoen of dergelijke). Moet steeds tijdig controleren of serieopnames wel geregistreerd blijven.
- Opnemen blijft dus wel een probleem. Wat nog hieromtrent: programma’s die niet meer op de opnameplanning staan en die toch ineens verschijnen tussen je opnames (ironisch genoeg), programma’s die simpelweg niet opgenomen worden, programma’s die in de helft stoppen of pas in de helft beginnen (als je een serieopname met twee aflevering na elkaar plant, dan is het al helemaal feest en heb je met geluk een halve aflevering …). Titel en beschrijving van de opnames is ook altijd een gokje, zo lijkt het. Als er al een beschrijving staat, dan is hij ook nog eens vaak verkeerd. En anders mag je elke opname apart afgaan en bekijken zodat je weet om welke het gaat.
Als je bij MTV iets opneemt dan kan je het al helemaal vergeten, maar dat ligt volgens Proximus dan helemaal aan MTV en daar kunnen zij niks aan doen. Digitale televisie die mij verplicht om “belangrijke” dingen live te kijken omdat het gewoon geen betrouwbaar systeem is … het is altijd een verrassing wat je krijgt (en wat net niet). Oh, en dan zijn er nog opnames die gewoon verdwijnen terwijl er nog plek zat is en ze nog lang niet vervallen.
- Wanneer ik een optie selecteer in het menu van een opname (of een programma selecteer,) zoals bv. “Serie Opnemen” reageert de decoder op bepaalde momenten gewoon niet? En het ligt niet aan de afstandsbediening want die werkt gewoon naar behoren. Herstarten en/of de decoder resetten biedt ook geen hulp.
- Gekoppeld aan het vorige, op sommige momenten LIJKT het alsof een optie die ik selecteer niks doet, maar is de reactie van dat ding gewoon belachelijk traag. Gevolg hiervan is dat je maar moet gokken of dat ding nu iets geregistreerd heeft of niet, en als je dan meerdere malen probeert te drukken om een reactie te krijgen dan schiet alles soms plots ineens terug in actie en heb je weer wat geannuleerd of een opname verwijderd.
- Wanneer ik pauzeer (zowel bij opnames als bij live kijken), heb ik op willekeurige momenten het probleem dat ik, eenmaal ik terug op “play” duw, ik een video artifacten-festijn krijg voor een minuut of langer, en nog erger gewoon nooit meer in gang schiet. Beetje irritant, omdat je dan natuurlijk ook niet een opname kan hervatten aangezien je decoder weer opnieuw moet worden opgestart.
- Geen idee of dit een bug is of dat het zo hoort, aangezien dit al is zolang dat ik Proximus TV heb: als ik bv. een opname pauzeer voor een langere tijd springt hij uiteindelijk gewoon terug naar live-TV.
Ik krijg de impressie dat de software zelf gewoon niet op punt staat en dat voor elk opgelost probleem er een nieuw probleem in de plaats komt. Qua hardware lijkt er mij ook wat mis te gaan, want het hele systeem voelt gewoon zeer traag aan en reageert niet fatsoenlijk. Duidelijk gedateerd. Ik heb er de laatste tijd vaak aan gedacht om mijn Proximus TV-abonnement gewoonweg op te zeggen, echter zou ik dan voor internet alleen quasi hetzelfde betalen, wat dan ook weer te gek is.
Heeft iemand dezelfde problemen? Is er wat aan te doen?
Bedankt
Beantwoord
Proximus TV - diverse technische problemen
Beste antwoord door KimB
Dag Iceman,
Ik heb je lijn eens nagekeken en zie eigenlijk geen problemen op je lijn zelf. Het probleem die je omschrijft met tv replay zou met de volgende software update moeten opgelost zijn, maar ik kan je niet zeggen wanneer je die precies gaat krijgen. Voor je andere opnameproblemen ga ik eens een bestand op je decoder laten verwijderen die vaak aan de oorzaak van dergelijke problemen ligt. Ik hou je op de hoogte wanneer dit gebeurd is.
Groeten,
Bekijk origineelIk heb je lijn eens nagekeken en zie eigenlijk geen problemen op je lijn zelf. Het probleem die je omschrijft met tv replay zou met de volgende software update moeten opgelost zijn, maar ik kan je niet zeggen wanneer je die precies gaat krijgen. Voor je andere opnameproblemen ga ik eens een bestand op je decoder laten verwijderen die vaak aan de oorzaak van dergelijke problemen ligt. Ik hou je op de hoogte wanneer dit gebeurd is.
Groeten,
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.