Skip to main content
Beantwoord

Snelheid internet tergend traag (9Mbps)

  • 27 oktober 2017
  • 8 reacties
  • 778 Bekeken

Zit al enige jaren met een Bbox2 modem maar merk de laatste tijd dat de snelheid tergend traag is met volgens de speedtest 9Mbps download en 8,85Mbps upload. Zo duurt downloaden een eeuwigheid... M'n 4G op m'n GSM is zelfs sneller :O



Als ik kijk in MyProximus zie ik dat mijn snelheid echter 70Mbps zou zijn maar dat is het dus niet. Vraag is dan ook hoe wordt dit best opgelost? welke stappen onderneem ik best om dat wat op te krikken?

Beste antwoord door RobrechtB

En bbox2 heeft maar wifi BG. max 20mbps in heel goede omstandigheden.

Je kan ons best en prive bericht sturen op https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 dan kunnen we dit omwisselen naar en bbox3. Al zal je via kabel altijd en beter resultaat hebben.
Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

8 reacties

Martin
  • 33324 reacties
  • 27 oktober 2017
je doet die speedtest toch niet via wifi-2.4 want daar moet je mee oppassen beter testen als je verbonden bent met utp netwerkkabel aan je bbox2
en je zou ook beter aan proximus vragen om je bbox2 om te ruilen voor een bbox3

Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 792 reacties
  • 27 oktober 2017
Dag Sander, je lijn staat op 70 via dlm. Werk je via Wifi? Kan je anders eens via kabel proberen dan weet je onmiddellijk de snelheid van je lijn.

  • Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 27 oktober 2017
Ik heb het even aan de LAN kabel gehangen en die geeft inderdaad wel hogere snelheid aan 63Mbps.



De BBOX2 bevind zich op welgeteld 10m van m'n PC, hoe komt het dat het via wifi dan zo tergend traag gaat als ik zo dicht op de modem zit? OF is er iets mis met de wifi in de Bbox2 (na 5 jaar aan dat mss wel eens 😃 )?

Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 792 reacties
  • Antwoord
  • 27 oktober 2017
En bbox2 heeft maar wifi BG. max 20mbps in heel goede omstandigheden.

Je kan ons best en prive bericht sturen op https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 dan kunnen we dit omwisselen naar en bbox3. Al zal je via kabel altijd en beter resultaat hebben.

  • Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 27 oktober 2017
M'n PC ondersteund de N dus dat zou idd wel het leven makkelijker maken. Ik stuur jullie een privé bericht!

  • Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 3 november 2017
Korte follow-up nu de Bbox-3 geïnstalleerd is 🙂 conclusie is een wereld van verschil, geen wegvallende verbindingen, geen tergend traag internet meer zowel op PC, tablet en smartphone. Overal dus een hoge snelheid die stabiel is. Ook de verbinding met kabel is ook veel beter.
Dank aan Proximus om de bbox2 te mogen omruilen.

Martin
  • 33324 reacties
  • 3 november 2017
👍🏽 Een mens zou hier op de den duur nog vergeten dat er ook tevreden klanten zijn 😉 😄 😃

Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 213 reacties
  • 5 januari 2018
Rob, ben je je bewust dat je dit bericht 27x hebt verstuurd ? (dit even terzijde)

Ik heb geen klantennummer ontvangen, dus we kunnen niet nakijken wat er scheelt. Graag meer info via

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Groeten. Jan

Reageer