Skip to main content
Beantwoord

Uitval Internet


Antoon1
Forum|alt.badge.img+1
Deze avond uitval van internet van ongeveer 1 uur. Toen ik na nummer 0800-22800 belde kreeg een automatisch antwoord om via Proximus.be of MyProximus app contact te zoeken voor een oplossing en de hoorn ging erop. Dit was voorbij geen optie. Heeft iemand dit vanavond ook mee gemaakt ?

Beste antwoord door Charlotte.D

Goeiemorgen iedereen, gisteren was er inderdaad een technische panne op het niveau van ons internet. Deze werd gisterenavond opgelost. Het klopt inderdaad bij een algemene panne dat er een automatisch bandje naar onze klanten wordt geplaatst om iedereen zo snel mogelijk te kunnen verwittigen van de storing. Als dit niet wordt geplaatst zijn klanten teleurgesteld dat er een grote wachttijd is en dit willen wij vermijden.
Aangezien bij een technische storing wij zelf ook nooit een tijdstip van herstel kunnen doorgeven is dit bandje de meest efficiënte manier van communiceren.

Onze excuses voor dit ongemak

Graag wil ik wel even benadrukken dat deze storing enkel gisterenavond was (niet de voorbije dagen). Als er zich op andere tijdstippen storingen voordoen, dan zal dit probleem eerder een storing ter plaatse zijn, maar geen algemeen probleem. Je kan altijd even je modem herstarten hiervoor. Als dit probleem zich blijft voordoen kan je gratis een HappyHouse technieker aanvragen op: https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_happyhouse/particulieren/discover/news/service/gratis-analyse-internet-tv-telefonie.html

Grtjs,

Charlotte
Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
This topic has been closed for comments

12 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4395 reacties
  • 11 september 2019
Staling call center(s)? of West/Oost-Vlaanderen ...
https://www.hln.be/ihln/tienduizend-proximus-klanten-zitten-zonder-internet~a4dd7ac4/

Martin
  • 33366 reacties
  • 11 september 2019
kun je zien op https://allestoringen.be/storing/proximus

Antoon1
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Grand Master
  • 1892 reacties
  • 11 september 2019
M_016 schreef:
Staling call center(s)? of West/Oost-Vlaanderen ...
https://www.hln.be/ihln/tienduizend-proximus-klanten-zitten-zonder-internet~a4dd7ac4/


Bedankt. Artikel gezien. Bij mij in Wenduine heb ik weer internet.

Martin
  • 33366 reacties
  • 11 september 2019
ja de techniekers staken gelukkig nog niet hé ☺️

Martin
  • 33366 reacties
  • 11 september 2019

Evy_01
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 90 reacties
  • 11 september 2019
Had hetzelfde voor, regio Gent.
Was echt bijna kafka: internet volledig uit, eerst geprobeerd met herstarten, resetten, herstarten.
Niets lukte, technische dienst geprobeerd, ook datzelfde bandje (dat meldde om naar de website te gaan, zonder internet...)
Dan 4g geprobeerd om naar de chat te gaan om probleem te melden, ERROR bericht. MyProximus proberen openen, ERROR bericht.
Dan verder proberen op internet te geraken om uit te zoeken wat er aan de hand was: op een paar minuten belwaarde volledig op ... en dus niet kunnen herladen, gedaan met 4g.
Uiteindelijk zo'n 2 uur zonder internet gezeten, gelukkig nu vanzelf wel terug in orde.

Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 82 reacties
  • 11 september 2019
Evy_01 schreef:
Niets lukte, technische dienst geprobeerd, ook datzelfde bandje (dat meldde om naar de website te gaan, zonder internet...)


Zo is dat, Evy: zonder internet - een levensnoodzakelijk deel van ons bestaan - zijn we ook hier in het landelijke Lierde zwaar gehandicapt 😉

Martin
  • 33366 reacties
  • 11 september 2019
@Antoon1 Wel raar dat ze nu niet direct melden dat er een algemene storing is en men er mee bezig is, dit was nochtans wat ik tot nu toe altijd gehoord heb bij het bellen naar helpdesk en na invoer van mijn telefoonnummer, zelf als het om een regionale panne ging kreeg ik deze melding !

Dit vindt ik toch veel duidelijker en weet je ook dat je verder geen stappen meer moet ondernemen en gewoon afwachten tot de herstellingen gebeurd zijn.

Evy_01
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 90 reacties
  • 11 september 2019
nonkel schreef:
Zo is dat, Evy: zonder internet - een levensnoodzakelijk deel van ons bestaan - zijn we zwaar gehandicapt ;)

😬
T is erg om te zeggen, maar toont inderdaad wel hoe afhankelijk we geworden zijn van internet!

Martin
  • 33366 reacties
  • 11 september 2019
was het maar dat alleen ☺️ bv onze wagen enz...

Bij mij ook hetzelfde, regio Vlaams-Brabant (rond 21u30 begonnen, ongeveer 1.5 uur geduurd).

Dit is bij mij wel al de 3e keer dat het uitvalt op enkele dagen tijd (ook op zondag-avond en maandag-ochtend).

Charlotte.D
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1820 reacties
  • Antwoord
  • 12 september 2019
Goeiemorgen iedereen, gisteren was er inderdaad een technische panne op het niveau van ons internet. Deze werd gisterenavond opgelost. Het klopt inderdaad bij een algemene panne dat er een automatisch bandje naar onze klanten wordt geplaatst om iedereen zo snel mogelijk te kunnen verwittigen van de storing. Als dit niet wordt geplaatst zijn klanten teleurgesteld dat er een grote wachttijd is en dit willen wij vermijden.
Aangezien bij een technische storing wij zelf ook nooit een tijdstip van herstel kunnen doorgeven is dit bandje de meest efficiënte manier van communiceren.

Onze excuses voor dit ongemak

Graag wil ik wel even benadrukken dat deze storing enkel gisterenavond was (niet de voorbije dagen). Als er zich op andere tijdstippen storingen voordoen, dan zal dit probleem eerder een storing ter plaatse zijn, maar geen algemeen probleem. Je kan altijd even je modem herstarten hiervoor. Als dit probleem zich blijft voordoen kan je gratis een HappyHouse technieker aanvragen op: https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_happyhouse/particulieren/discover/news/service/gratis-analyse-internet-tv-telefonie.html

Grtjs,

Charlotte