Donderdag 27/06 15:00
- Proximus-winkel in xxxxxxxx (1ste medewerker Proximus)
- Aanvraag verwisseling modem (wegens problemen), - niet mogelijk, moet via technische dienst gebeuren.OK.
- zelfde moment de vraag voor naamsverandering op klantnummer.
- i.p.v. op naam van echtgenote naar mijn naam, verder mag alles hetzelfde blijven.
- Er wordt een nieuw klantnummer aangemaakt en alles wordt overgezet.
- Ik krijg ook een mail met gegevens nieuw klantnummer alsook tijdelijke login en paswoord voor "MyProximus".
- Geprobeerd met deze gegevens in te loggen, werkt niet - "Login of paswoord incorrect".
- Om 16:00 telefonische afspraak voor modem: technieker voor zaterdag 29/06.
Vrijdag 28/06
- +/- 13:30 nogmaals proberen inloggen op "MyProximus"maar hetzelfde resultaat.
- Verschijnt er een chat pop-up met de melding "kan ik u helpen".....
- Ja dus, ik leg het probleem uit en stuur via chat ook mijn gegevens door.
- +/- 13:50 laatste repliek......daarna 2 uur totale radiostilte.
- +/- 16:00 terug antwoord van andere medewerker dat het niet anders kan dan mij de activatiecode per post toe te sturen en dat ik deze in het begin van de volgende week zal ontvangen.
- Dan maar zo.
Zaterdag 29/06 11:50
- technieker komt modem vervangen en werk is correct uitgevoerd. Vriendelijke mens trouwens.
Vrijdag 05/07 (8 dagen later)
- Eén volle week later nog steeds niets per post mogen ontvangen van activatiecode. (zie chat 28/06)
- Niet verzonden of in verkeerde bus gestoken/verloren gegaan door de post laat ik in het midden. (met de regelmaat van de klok belanden er hier ook brieven in vekeerde postbussen....onmoedwillig of door gemakzucht, als de postbode zijn brieven maar kwijt is.)
Maandag 08/07 15:30 (11 dagen later)
- Terug naar Belgacom-winkel.(2de - andere - medewerker Proximus)
- probleem uitgelegd - medewerker probeert ook in te loggen met originele "tijdelijke login" maar met zelfde resultaat. "Login of paswoord incorrect"
- Er zal waarschijnlijk ergens een fout gebeurd zijn.
- Medewerker maakt een order op met nr: xxxxxxxx (in de winkel zelf kan men niets doen aan het probleem; wat begrijpelijk is) en zegt mij dat ik binnen de 48u bericht ga krijgen. (wat hij juist in het dossier schrijft weet ik natuurlijk niet)
- Ik vraag dan ook om deze codes per mail door te sturen (vanwege post-risico en niet ontvangen van vorige post), wat mij bevestigt wordt door de medewerker.
Dinsdag 09/7 (12 dagen later)
- Krijg mail van "Myproximus" dat nieuwe activatiecodes opgestuurd werden..........PER POST !!! en dat ik die normaal gezien woensdag of donderdag krijg.
- En dit ondanks ik in de winkel had gevraagd om die eveneens per mail door te sturen.
- Ik voel de bui al hangen.......
Maandag 15/07 (18 dagen later)
- Nog steeds geen post ontvangen met activatiecode. (zie 09/07)
- Terug naar Proximus-winkel (3de - terug andere medewerker)
- Begin terug mijn probleem uit te leggen punt per punt......en na enkele minuten begin ik schijnbaar al op de medewerker zijn zenuwen te werken.
- Om dan te horen te krijgen dat ik dan maar moet wachten totdat ik mijn factuur krijg, daar staat een activatiecode op, en dat hij die daar kan ingeven.
- Waarop ik antwoord dat ik die dan wel zelf kan ingeven.......
- Het enige wat ik vandaag te weten ben gekomen is dat ik mijn factuur per mail zal ontvangen (wat ik daarvóór nog niet wist)
- Dan maar uiteindelijk buitengestapt.
Dinsdag 16/07 (19 dagen later)
- Jiippiie..... de wonderen zijn blijkbaar de wereld nog niet uit.
- De Post levet dan toch nog aan huis......één volle week na de aanvraag (op 08/07) valt er een brief van Proximus in de bus met activatiecode.
- De vreugde is echter van korte duur.
- Na het ingeven van klantnummer, activatiecode en datum terug de mooie melding " Activatiecode of Datum incorrect" .
- Ik sta nog altijd evenver met "MyProximus" - Nergens dus.
================================================================
Conclusie:
Als het goed is mag het gezegd worden.
- Snelle en correcte afhandeling beftreffende Technische dienst voor het vervangen van de modem - waarvoor dank.
Maar.... als het op niets trekt, dan mag het zeker ook gezegd worden.
Voor iets dat ogenblikkelijk zou moeten kunnen werken (tijdelijke login "Myproximus") ben ik nu al 2 en half weken aan het wachten en over en weer aan het lopen.
En ik vrees dat er nog 3-4 weken zullen bijkomen voordat ik mijn factuur krijg om (in hoop van zege) mijn account te kunnen activeren, maar toch voel ik nu terug de bui al hangen.
Ondertussen.....:
- heb ik geen controle op mijn telefoonverbindingen.....
- heb ik geen controle over mijn mailboxen.....
- heb ik geen controle over mijn internet-verbruik......
- heb ik geen controle over mijn instellingen.
- heb ik eigenlijk controle over "NIKS"
Fouten kunnen altijd gebeuren, MAAR....die moeten dan ook kunnen rechtgezet worden.
De dag van de overzetting krijg ik mijn gegevens en "tijdelijke login" PER E-MAIL.
Om een activatiecode te sturen houdt men het steevast per POST ????? Begrijpe wie kan. Voor de veiligheid zal het niet zijn, want als de post door fout op per abuis ergens anders afgeleverd wordt, dan kan eender wie (eventuele ontvanger ervan) in mijn gegevens gaan rommelen.
Wat ik hier nu meemaak is dat ik maar moet wachten op mijn factuur......(voor mij is dat een goedkoop antwoord, en dat men mij in deze Proximus-winkel liever zag buitengaan dan binnenkomen.)
M.a.w. : ik wordt wandelen gestuurd en trek uw plan maar. Dank u Proximus.
Als dit de administratieve gang van zaken is bij Proximus, dan is het wel héél triestig gesteld. Proficiat !!!
En het beste moet nog komen:
Heb ik ondertussen al een paar mails gekregen om mij aan te moedigen "MyProximus" te gebruiken....... TERWIJL IK BEGOT NIET LIEVER WIL !!!
Waren het geen automatische mails, dan zou men nog kunnen denken dat het is om met iemand zijne kop te lachen.
Resultat des courses:
Wegens niet werkende "tijdelijke login" en niet werkende "toegestuurde activatiecode" 5-6 weken wachten op factuur om op een nieuwe account "MyProximus" mijn producten te kunnen koppelen.
En nu de vraag van 6 miljoen:
Zal het mij lukken met de activatiecode op de eerste factuur ???? Eerst zien en dan geloven.
N.B: geprobeerd met 3 verschillende browsers: Edge/ I.E. / Firefox - en op 3 verchillende PC's alsook een iPad met steeds hetzelfde resultaat:
"tijdelijke login of paswoord incorrect" OF " Activatiecode of datum incorrect"
Met vriendelijke groeten,
En klant van méér dan 40 jaar.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.